Observationsnoteringen för Dannemora Mineral AB tas bort/The observations status for Dannemora Mineral AB to be removed (132/12)

Dannemora Mineral AB (”Bolaget”) offentliggjorde den 22 oktober 2012 kl 08:45 ett pressmeddelande med information om att Bolaget överväger alternativ till föreliggande nyemissioner (offentliggjort den 10 oktober 2012) varpå NASDAQ OMX Stockholm beslutade att observationsnotera bolagets aktier. Den 25 oktober 2012 offentliggjorde Bolaget information om att det avser ersätta den aviserade nyemissionen med en konvertibelemission, villkorat av godkännande på  en extra bolagsstämma.

Med anledning av det ovan anförda beslutar NASDAQ OMX Stockholm AB att observationsnoteringen för aktierna i  Dannemora Mineral AB (DMAB B, ISIN-kod: SE0001879818 orderboks-ID: 40511) ska tas bort från och med idag.

Dannemora Mineral AB (“Company”) published on October 22, 2012 08:45 CEST a press release with information that the Company investigates alternatives to the previously announced share issues (disclosed on October 10, 2012). On October 25, 2012, the Company disclosed information regarding a convertible issue, conditioned  upon a decision on an Extraordinary General Meeting, replacing the previously announced share issues.

With reference to what is stated above NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the observation status for the shares in Dannemora Mineral AB (DMAB B, ISIN Code: SE0001879818, Order Book ID: 40511) shall be removed from today.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Anna Jansson eller Patrik Hellgren på telefon 08-405 60 00.

For further information concerning this exchange notice please contact Anna Jansson or Patrik Hellgren, telephone + 46 8 405 60 00.

Dannemora_obs_removed_121026.pdf