CORRECTION: Nr. 09/2012 Århus Elite A/S - Periodemeddelelse for perioden 1. juli 2012 - 30. september 2012

Rettelsen vedrørere kun ny vedhæftet fil.

Aarhus, den 26. oktober 2012

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Meddelelse nr. 9/2012

Århus Elite A/S – periodemeddelelse for perioden 1. juli 2012 - 30. september 2012

I overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskabers afgivelse af periodemeddelelser aflægger Århus Elite A/S hermed periodemeddelelse for perioden 1. juli - 30. september 2012.

AGF’s placering som nr. 4 i Superligaen efter ca. 1/3 af sæsonen er absolut tilfredsstillende.

Omsætningen i AGF er højere end samme tidspunkt sidste år, hvilket primært kan henføres til en forøgelse i TV-indtægter og indtægter fra samarbejdspartnere. Til gengæld har tilskuertallet været lavere end sidste år med et gennemsnit til hjemmekampe på 8.700 tilskuere, hvilket blandt andet tilskrives en skuffende sæsonstart.

NRGi Park & Arena’s omsætning er på niveau med sidste år på samme tidspunkt. Arbejdet med at positionere stedet som regionens førende facilitet for større arrangementer, såsom messer, udstillinger, events og sportsarrangementer, forløber ligeledes planmæssigt.

Det økonomiske resultat i regnskabsårets første kvartal (1. juli – 30. september 2012) er bedre end sidste år og svarer således til forventningerne. På den baggrund fastholder Århus Elite A/S forventningerne til årets resultat som formuleret i årsrapporten 2011/12 og i fondsbørsmeddelelse nr. 6/2012, som er at ... ”Selskabet forventer at fortsætte den positive udvikling i indeværende regnskabsår, og forventer dermed en fortsat reduktion af underskuddet i 2012/13.”

Adm. direktør Jan Christensen udtaler:

”Efter en skuffende sæsonstart synes jeg, vi er kommet godt igen. Af de seneste 7 kampe i Superligaen har vi vundet 5 og blot spillet 2 uafgjort. Det er ganske godt. Vi kan mærke en spirende optimisme blandt fans, tilskuere og samarbejdspartnere. Men vi holder benene ved jorden. Vi ved af bitter erfaring, at tingene hurtigt kan ændre sig.

Jeg glæder mig også over, at vi i et vanskeligt marked i første kvartal er i stand til at øge omsætningen. AGF’s brand og sponsorprodukter er i en dokumenteret positiv udvikling, og det er blevet bemærket af både lokale og landsdækkende virksomheder. Det betyder, at vi den seneste tid har budt velkommen til en del nye samarbejdspartnere i vores netværk. Det er meget tilfredsstillende, at virksomheder i udfordrende tider finder stor værdi i vores produkt.

Det er fortsat en stor udfordring af drive en sportsvirksomhed som Aarhus Elite, men vi føler fortsat, at  vi er på rette vej – både økonomisk og sportsligt.”

For yderligere oplysninger kontakt venligst adm. direktør Jan Christensen på tlf. 30 91 00 01.

Torben Bjerre-Madsen                               Jan Christensen

Bestyrelsesformand                                  Adm. direktør

Fondsboersmeddelelse_nr_09-2012_Aarhus Elite AS periodemeddelelse 1 kvartal 2012-13.pdf