Udsættelse af fortegningsemission

Årets meddelelse nr.: 12

BLUE VISION A/S – Selskabsmeddelelse

Udsættelse af fortegningsemission

Som meddelt ved selskabsmeddelelse nr. 19 af 7. oktober 2011 og selskabsmeddelelse nr. 2 af 30. marts 2012 planlagde bestyrelsen i Blue Vision A/S oprindeligt at gennemføre en fortegningsemission inden udgangen af 2. kvartal 2012. Formålet med fortegningsemissionen var at styrke selskabets likviditet med henblik på at kunne refinansiere en del af selskabets eksisterende gæld, foretage projektudvikling og yderligere opkøb samt til en generel styrkelse af driftslikviditeten.

Ved selskabsmeddelelse nr. 8 af 31. maj 2012 meddelte bestyrelsen i Blue Vision A/S, at fortegningsemissionen var blevet udskudt til 2. halvår 2012.

Bestyrelsen i Blue Vision A/S har i dag besluttet yderligere at udskyde gennemførelsen af fortegningsemission til 2013.

Med optagelsen af lånet på DKK 45.000.000 i datterselskabet Strandpromenaden A/S, jf. selskabsmeddelelse nr. 11 af 17. oktober 2012, er der gennemført en foreløbig refinansiering af gælden i dette selskab. I tillæg hertil har Blue Vision A/S gennem optagelsen af det ansvarlige lån på DKK 60.000.000, jf. selskabsmeddelelse nr. 1 af 30. marts 2012, sikret sig finansieringen af selskabets aktiviteter for den resterende del af 2012 og 2013 samt eventuelt nye investeringstiltag.

Det er på den baggrund bestyrelsens opfattelse, at koncernen er sikret det fornødne kapitalberedskab til dækning af koncernens finansieringsbehov for perioden frem til udgangen af 2013, og at den planlagte fortegningsemission derfor kan udskydes til gennemførelse i løbet af 2013.

En detaljeret tidsplan for udbuddet vil blive offentliggjort sammen med tegningsprospektet, når tegningsperioden er endelig fastlagt i 2013.

Blue Vision A/S

Frederik Westenholz