COREM PROPERTY GROUP HYR UT 9 000 KVM I VÄXJÖ

Corem har tecknat nytt hyresavtal med e-handelsföretaget Outnorth i fastigheten Lådan 1, Växjö. Avtalet löper om totalt sex år och omfattar 9 000 kvm, varav 800 kvm är kontor. Outnorth.se är en av landets ledande e-handelsaktörer när det gäller friluftsartiklar.

Totalt har Corem hyrt ut ca 13 000 kvm i Växjö under november månad.

Fastigheten har tidigare varit regionlager för Coop och har funktionella ytor som möjliggör många olika lokallösningar. På Corems www.ledigalagerlokaler.se finns ytterligare information angående fastigheten.

”Detta är vår andra uthyrning i fastigheten under senaste månaden! Vi har lagt mycket kraft på att analysera hyresmarknaden i Växjö och söka upp potentiella hyresgäster vilket har gett positiva resultat. Våra fastigheter i Växjö har flexibla ytor och kontor som enkelt möter dagens efterfrågade standard. Med Outnorth som hyresgäst tar vi ytterligare en marknadsdel bland
e-handelsföretagen, vi välkomnar Outnorth och ser fram emot samarbetet”
säger Eva Landén, VD på Corem.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Verkställande direktör Eva Landén.
E-post: eva.landen@corem.se

Corem Property Group AB (publ)
Box 56085, SE-102 17 Stockholm
Besök: Riddargatan 13 C
Org nr 556463-9440, Säte Stockholm
www.corem.se

Informationen är sådan som Corem ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden
och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 november 2013 kl 14.45.

Pressrelease 20131126.pdf