Stockmannin markkinoinnin yhteistoimintaneuvottelut päättyneet

Helsinki, Suomi, 2014-01-07 12:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- STOCKMANN Oyj Abp, Sijoittajauutinen 7.1.2014 klo 13.00 EET

Stockmannin tavarataloryhmän markkinointia koskevat yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet ja uusi organisaatiomalli on vahvistettu. Neuvottelujen tuloksena Stockmann vähentää markkinointitoiminnoistaan 50 työpaikkaa Suomessa. Näistä 33 on irtisanomisia ja muut vähennykset toteutetaan pääosin eläkejärjestelyinä ja siirtoina muihin tehtäviin yhtiön sisällä. Neuvottelujen alkaessa vähennystarpeeksi arvioitiin enintään 70 henkilöä.

Tavoitteena on tehostaa markkinoinnin prosesseja, vastata entistä paremmin muuttuvan mediaympäristön vaatimuksiin ja saavuttaa noin 4 miljoonan euron vuosittaiset kustannussäästöt. Säästöt toteutuvat vuodesta 2014 alkaen ja täysimääräisesti vuonna 2015.

Markkinoinnin uudelleenorganisointi on osa Stockmannin tavarataloryhmän rakenteellisia muutoksia, joilla tehostetaan kulurakennetta ja parannetaan kilpailukykyä. Rakenteellisten muutosten lisäksi Stockmann tavoittelee yli 17 miljoonan euron säästöjä kiinteiden kustannusten vähentämisen ja lomautusten avulla kesään 2014 mennessä.

Lisätietoja:
Maisa Romanainen, varatoimitusjohtaja, tavarataloryhmän johtaja, puh (09) 121 5230
Raija-Leena Söderholm, markkinointijohtaja, tavarataloryhmä, puh. (09) 121 7507

www.stockmanngroup.com