CENCORP OYJ ON VASTAANOTTANUT ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 5 §:N MUKAISEN LIPUTUSILMOITUKSEN KESKINÄINEN ELÄKEVAKUUTUSYHTIÖ ETERALTA

Cencorp Oyj                                    Pörssitiedote 6.2.2014 klo 8.50

Cencorp Oyj (jäljempänä ”Cencorp”) julkistaa arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukaisesti vastaanottaneensa 5.2.2014 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen liputusilmoituksen Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Eteralta (jäljempänä ”Etera”). Eteran liputusilmoituksen mukaan sen osuus Cencorpin osakkeiden kokonaismäärästä ja osakkeiden tuottamasta äänimäärästä alittaa 10 %.

1. Liikkeeseenlaskija

Cencorp Oyj, y-tunnus 0749606-1

2. Ilmoitusvelvollinen

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, y-tunnus 0117086-1

3. Ilmoituksen peruste

Järjestely, joka on johtanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5:ssä tarkoitetun osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä laskettavan 10 %:n liputusrajan alittumiseen

4. Päivämäärä, jona 10%:n liputusraja alitettiin

4.2.2014

5. Järjestelyn olennainen sisältö

Etera merkitsi yhteensä 47.279.125 kappaletta Cencorpin uusia osakkeita Cencorpin 9.12.2013 päättämässä osakeannissa. Aiemmin Etera omisti 16.394.735 Cencorpin osaketta. Kaikkien osakeannissa merkittyjen uusien osakkeiden tultua rekisteröidyksi kaupparekisteriin 4.2.2014, Cencorpin osakkeiden kokonaislukumäärä on kasvanut 346.161.270 osakkeesta 854.312.315 osakkeeseen. Lisäksi Eteralla on oikeus merkitä sillä olevan Cencorpin 17.5.2013 liikkelle laskeman vaihtovelkakirjalainan nojalla yhteensä 21.428.571 Cencorpin uutta osaketta.

6. Osuus liikkeeseenlaskijan osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä

Etera omisti ennen edellä kuvattua järjestelyä yhteensä 16.394.735 kappaletta Cencorpin osaketta ja sillä on ollut lisäksi oikeus merkitä sillä olevan Cencorpin 17.5.2013 liikkelle laskeman vaihtovelkakirjalainan nojalla yhteensä 21.428.571 Cencorpin uutta osaketta. Eteran osuus Cencorpin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä on ollut ennen edellä kuvattua järjestelyä 10,29% olettaen, että Etera olisi merkinnyt kaikki sillä olevan Cencorpin 17.5.2013 liikkeelle laskeman vaihtovelkakirjalainan nojalla merkittävissä olevat Cencorpin osakkeet.

Etera omistaa edellä kuvatun järjestelyn jälkeen yhteensä 63.673.860 kappaletta Cencorpin osaketta ja sillä on lisäksi oikeus merkitä sillä olevan Cencorpin 17.5.2013 liikkelle laskeman vaihtovelkakirjalainan nojalla yhteensä 21.428.571 Cencorpin uutta osaketta. Eteran osuus Cencorpin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä on edellä kuvatun järjestelyn jälkeen 9,72% olettaen, että Etera merkitsisi kaikki sillä olevan Cencorpin 17.5.2013 liikkeelle laskeman vaihtovelkakirjalainan nojalla merkittävissä olevat Cencorpin osakkeet.

Mikkelissä 6. päivänä helmikuuta 2014

Cencorp Oyj

Iikka Savisalo

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Cencorp Oyj

puh. 0405216082; email: iikka.savisalo@cencorp.com

Jakelu:

NASDAQ OMX Helsinki Oy

www.cencorp.com

Cencorp Oyj on yksi johtavista teollisuusautomaatioratkaisujen valmistajista. Piirikorttien erikoiskomponenttien ladontaan ja jyrsintään, testaukseen ja laserin monipuoliseen käyttöön suunnitellut laitteet ja järjestelmät tehostavat asiakkaiden tuotantoa. Cencorpin toinentoimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Cencorp myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponetteja. Cencorpin tuotevalikoimaan kuuluvat myös EMI-suojaukset, RFID-antennit sekä muut joustavat virtapiirit, joita ovat mm. aurinkosähkömoduleissa käytettävät CBS-johtimet ja matkapuhelinten antennit. Cencorpin pääkonttori on Mikkelissä. Yhtiö on osa suomalaista Savcor-konsernia.