Rederi AB TransAtlantic observationsnoteras / Rederi AB TransAtlantic receives observation status (26/14)

Kistefos AS offentliggjorde den 24 mars 2014 ett pressmeddelande med information om ett offentligt uppköpserbjudande, i enlighet med reglerna för budplikt, till aktieägarna i Rederi AB TransAtlantic (publ). Enligt gällande regelverk blir ett bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm observationsnoterat om bolaget är föremål för ett offentligt uppköpserbjudande eller en budgivare har offentliggjort sin avsikt att lämna ett sådant erbjudande med avseende på bolaget.

Med anledning av det ovan anförda har NASDAQ OMX Stockholm AB beslutat att aktierna i Rederi AB TransAtlantic (publ) (RABT B, ISIN-kod SE0000143521, orderboks ID 000964) ska observationsnoteras.

On March 24, 2014, Kistefos AS issued a press release with information regarding a public offer, according to the rules regarding mandatory offers, to the shareholders in Rederi AB TransAtlantic (publ). The current rules of NASDAQ OMX Stockholm AB state that a listed company will be given observation status if the company is subject to a public offer or a bidder has disclosed its intention to raise such a bid in respect of the company.

With reference to what is stated above, NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the shares in Rederi AB TransAtlantic (publ) (RABT B, ISIN-code SE0000143521, orderbook ID 000964) will be given observation status.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Patrik Hellgren eller Karin Ydén på telefon 08 405 60 00.

For further information concerning this exchange notice, please contact Patrik Hellgren or Karin Ydén telephone + 46 8 405 60 00.