Tornator Oyj rahoittaa uudelleen 250 miljoonan euron pankkilainansa

Imatra, Suomi, 2014-12-02 15:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Tornator Oyj pörssitiedote 02.12.2014 klo 16.00

Tornator Oyj rahoittaa uudelleen 250 miljoonan euron pankkilainansa

Metsäyhtiö Tornator Oyj on solminut 250 miljoonan euron bilateraalisen rahoitussopimuksen Pohjola Pankki Oyj:n kanssa. Vakuudellinen rahoitus on noin viisivuotinen ja koostuu 150 miljoonan euron pitkäaikaisesta luotosta (term loan) ja 100 miljoonan euron luottolimiitistä (RCF). Rahoituksella tullaan uudelleenrahoittamaan Tornatorin nykyinen syndikoitu rahoitussopimus.

Tornator perustaa lisäksi 200 miljoonan euron yritystodistusohjelman osana lainaportfolionsa hallintaa. Edellä mainittua luottolimiittiä käytetään myös yritystodistusohjelman varmistuksena. Pohjola Pankki Oyj toimii ohjelman pääjärjestäjänä.

Lainaportfolion uudelleenjärjestelyillä Tornator pidentää lainojensa maturiteettia sekä saavuttaa merkittäviä säästöjä rahoituskustannuksissaan.

Pankkirahoituksen lisäksi Tornatorilla on 250 miljoonan euron vakuudellinen, Helsingin pörssiin listattu joukkovelkakirjalaina ja 65 miljoonan euron vakuudeton debentuurilaina.

Lisätietoja antaa: Henrik Nieminen, talousjohtaja

henrik.nieminen@tornator.fi