Cortus Energy rekryterar ny COO

Pressmeddelande, Kista 2015-01-09

Andreas Palmlund har engagerats som Chief Operational Officer, COO, för Cortus Energy AB. Han kommer närmast från rollen som Senior Vice President inom Poyry Gruppen.

Andreas Palmlund tillträdde den 7:e januari. Han har tidigare varit verksam inom bl a Pharmadule Emtunga och ABB.

"Andreas är med sin erfarenhet från process- och anläggningsindustrin där han byggt upp och drivit produktionsenheter ett värdefullt tillskott till bolaget och vår leveransförmåga", säger Rolf Ljunggren, VD i Cortus Energy AB.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Rolf Ljunggren, VD

www.cortusenergy.com

Om Cortus Energy

Cortus Energy erbjuder kostnadseffektiv energigas för kraft-, industri- och fordonsapplikationer baserat på den patenterade WoodRoll®-tekniken. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Erik Penser Bankaktiebolag, telefon 08-463 80 00, är Bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Rolf Ljunggren, VD

Tel: +46 (0)8 588 866 30