Senarelägger publicering av bokslutskommuniké till den 12 mars 2015

Med anledning av den pågående försäljningen av REHACTs andelar i intressebolaget iRWN sp z o. o. skjuter REHACT fram publiceringen av bokslutskommunikén till den 12 mars 2015.

- Försäljningen av REHACTs andelar i iRWN till LARDON sp z o. o. som presenterades i pressmeddelande den 4 februari 2015 förväntas kunna ge en positiv effekt på bokslutet för REHACT. Eftersom affären förväntas vara slutförd inom två veckor har styrelsen därför beslutat att avvakta med bokslutet tills transaktionen är slutligt reglerad, säger Svante Norrestad Bengtsson, VD på REHACT AB.

Stockholm 2015-02-17

För ytterligare information:
Svante Norrestad Bengtsson, VD, REHACT AB
Tel: +46 (0) 709 566 756
Email: svante@rehact.com
www.rehact.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
REHACT Pressrelease 2015-02-17.pdf

Om REHACT
REHACT AB (publ) utvecklar och marknadsför ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som beräknas sänka behovet av köpt energi för värme, kyla och ventilation i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges internationellt mest prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden, WWF, till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag. REHACT är medlem i Sweden Green Building Council och Swedish American Green Alliance. År 2011 utsågs REHACTs VD, Svante Bengtsson, till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på NASDAQ Stockholm First North. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag.

rehact_press_150217.pdf