Forløb af ordinær generalforsamling i Sparinvest SICAV

Der er den 2. marts 2015 afholdt ordinær generalforsamling i Sparinvest SICAV med tilhørende afdelinger.

Dagsordenen for den ordinære generalforsamling var følgende:

1. Præsentation af ledelsesberetningen fra bestyrelsen og revisor.
  2. Godkendelse af årsrapport og opgørelse af aktiver for det regnskabsår som sluttede 31. december 2014.
  3. Beslutning om anvendelse af årets resultat.
  4. Godkendelse af udlodning af udbytte.
  5. Decharge til bestyrelsen.
  6. Fornyelse af mandaterne for Torben Henning Nielsen (Formand), Per Noesgaard og Richard Jacqué.
  7. Godkendelse af fratrædelse af bestyrelsesmedlemmerne Benedicte Vibe Christensen og Peter Reedtz og, under forudsætning af godkendelse fra CSSF, valg af Guy Hoffmann og Jørn Kirkegaard som medlemmer af bestyrelsen.
  8. Valg af ny revisor, Deloitte Audit, S.à r.l.
  9. Godkendelse af bestyrelsens honorar for 2015.
  10. Eventuelt.

Ad 1, 2 og 3 Bestyrelsens beretning, godkendelse af årsrapport og beslutning om anvendelse af resultat

Generalforsamlingen tog ledelsesberetningen til efterretning og godkendte årsrapporten for 2014 og traf beslutning i overensstemmelse med bestyrelsens forslag om anvendelse af årets resultat, som angivet i årsrapporten.

Ad 4 Udlodning af udbytte

Generalforsamlingen traf beslutning i overensstemmelse med bestyrelsens forslag om udlodning af udbytte. Der var ikke stillet forslag om udbytte i andelsklasser optaget til handel på NASDAQ OMX Copenhagen Exchange A/S.

Ad 5 Decharge til bestyrelsen

Generalforsamlingen gav decharge til bestyrelsen for det regnskabsår, der sluttede 31. december 2014.

Ad 6 og 7 Fornyelse af mandater og godkendelse af fratrædelse for bestyrelsens medlemmer

Generalforsamlingen traf beslutning om genvalg af Torben Henning Nielsen (Formand), Per Noesgaard og Richard Jacqué samt valg af Guy Hoffmann og Jørn Kirkegaard, under forudsætning af at disse godkendes af CSSF, indtil datoen for den ordinære generalforsamling i 2016. Generalforsamlingen godkendte fratrædelsen af Benedicte Vibe Christensen og Peter Reedtz.

Bestyrelsen består herefter af Torben Henning Nielsen (Formand), Per Noesgaard, Richard Jacqué, og når godkendelse fra CSSF foreligger, tillige af Guy Hoffmann og Jørn Kirkegaard.

Ad 8 Valg af ny revisor

Generalforsamlingen besluttede ikke at genvælge Ernst & Young S.A., 7 Parc d'Activité Syrdall, L-5365 Munsbach, og valgte Deloitte Audit, S.à r.l, 560, rue de Neudorf, L-2220 Luxembourg, som foreningens revisor indtil datoen for den ordinære generalforsamling i 2016.

Ad 9 Godkendelse af bestyrelsens honorar

Generalforsamlingen godkendte bestyrelsens honorar for 2015, på i alt EUR 60.000.

Ad 10 Eventuelt

Der var ikke noget under dette punkt på dagsordenen.

Henvendelser vedrørende denne fondsbørsmeddelelse kan rettes til direktør Richard Jacqué, tlf.nr. +352 26 27 47 36.

Richard Jacqué

Sparinvest SICAV