WEST: Större order på WestInt kortterminaler från OpenSolution

OpenSolution, en ledande leverantör av betallösningar till restauranger och arenor i Norden, fortsätter att framgångsrikt leverera till befintliga och nya kunder. För att tillgodose det ökande behovet har West International idag erhållit order på den nya generationens kortterminaler. Det sammanlagda ordervärdet överstiger initialt 5 Mkr och leveranserna kommer huvudsakligen att ske under det andra och tredje kvartalet 2015.

En ökande skara av ledande aktörer inom restaurang och arenor använder Wests kortterminaler i sin verksamhet. Globen, Tele2 Arena, Malmö Arena, Pong och Eurest (personalrestauranger) är några exempel på alla dessa slutanvändare som OpenSolution förser med kortterminaler.

Denna beställning gäller WestInt® kortterminaler för stationärt och mobilt bruk, och som blivit godkända av branschorganisationen PCI, MasterCard och Visa. Dessa terminaler kombinerar hög kvalitet med smarta funktioner som exempelvis stöd för kommande mobila kortbetalningar genom nfc-teknik (near field communication) och snabbare betalningar med ChipXpressTM. Det gör att det blir smidigare att betala i miljöer där det finns krav på stabila och snabba betalningsflöden.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065