Årsrapport for Investeringsforeningen Danske Invest

Danske Invest har i dag offentliggjort årsrapporten for 2014.

NASDAQ OMX Copenhagen

12. marts 2015

Årsrapport for Investeringsforeningen Danske Invest

Danske Invest har i dag offentliggjort årsrapporten for 2014.

2014 bød på positive afkast over stort set hele linjen. Årets højeste afkast på 67,01 pct. kom i afdeling Bioteknologi. Afdelinger med amerikanske aktier gav også høje afkast, således gav afdeling USA et afkast på 25,82 pct. Afdelinger med danske aktier gav tilsvarende pæne afkast, eksempelvis gav afdeling Danmark Fokus et afkast på 25,61 pct. Afdeling Østeuropa gav årets laveste afkast, -16,22 pct., hvilket har baggrund i urolighederne i Ukraine og sanktionerne over for Rusland.

Obligationsafdelingerne gav generelt pæne afkast, således gav afdeling Danske Lange Obligationer 8,56 pct. i afkast.

Årets overskrifter i Investeringsforeningen Danske Invest

• Årets samlede regnskabsmæssige resultat blev 10,2 mia. kroner
  • Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der udbetales udbytter for 3,3 mia. kroner
  • Ved udgangen af 2014 udgjorde foreningens formue 146,9 mia. kroner
  • I 2014 var der en række nyheder på produktpaletten. Vi introducerede afdeling Globale Mellemlange indeksobligationer, overflyttede afdeling Danske Indeksobligationer fra Specialforeningen Danske Invest, og sidst på året introducerede vi afdeling Global Højt Udbytte.

Vi forventer, at 2015 bliver et positivt år for den globale økonomi, men at der stadig vil være betydelige forskelle mellem regionerne.

Generalforsamling

Foreningen holder generalforsamling den 21. april 2015, kl. 16.00 på Radisson BLU Falconer Hotel & Conference Center på Frederiksberg i København. Når generalforsamlingen har godkendt de foreslåede udbytter, indsættes de på investorernes konti den 24. april 2015. Bemærk, at de nu foreslåede udbyttesatser for visse af afdelingerne afviger fra de forventede satser, som blev offentliggjort i børsmeddelelsen den 14. januar 2015.

Download eller bestil årsrapporten

Årsrapporten kan downloades fra eller bestilles på www.danskeinvest.dk

DANSKE INVEST

MANAGEMENT A/S