CORRECTION: Årsrapport 2014 for Investeringsforeningen PFA Invest

Hermed offentliggøres en korrigeret årsrapport for 2014 for Investeringsforeningen PFA Invest, som bestyrelsen har godkendt dags dato. Oplysninger om korrektionen fremgår af vedhæftede meddelelse.

Udviklingen i 2014 var gunstig for foreningen med forøgelse af formue og flotte afkast i de aktiebaserede og blandede afdelinger. Formuen blev i 2014 øget med over 1,3. mia. kr. til 2,5 mia. kr., svarende til en forøgelse på 116 %. Formueforøgelsen er en kombination af indskud fra investorer samt tocifrede afkast på hovedparten af de aktiebaserede og blandede afdelinger.

I 2015 forventes et beskedent afkast i de obligationsbaserede afdelinger, mens der forventes et positivt resultat i de aktiebaserede afdelinger.

Bestyrelsen har besluttet at indstille følgene udbytter for 2014:

Afdeling Udbytte kr. pr. andel
Korte Obligationer 1,10
Lange Obligationer 2,30
Danske Aktier 20,70
Globale Aktier 17,40
Kreditobligationer 5,50
Balance B 11,00
Højt Udbytte Aktier 8,10
Balance A 3,70
Europa Value Aktier -

Foreningen afholder ordinær generalforsamling den 20. april 2015.

Umiddelbart efter offentliggørelsen vil årsrapporten være tilgængelig på Investeringsforeningen PFA Invests hjemmeside: www.pfainvest.dk

OMX nr 2 2015 CORRECTION Korrigeret årsrapport 2014 for PFA Invest.pdf Årsrapport 2014 offetnliggjort 13 marts 2015.pdf