WEST: Fortsatt tillväxt för den nya generationens kortterminaler

West har erhållit nya volymbeställningar på kortterminaler från två av sina ledande kunder, Payzone och ABSA Bank. Det sammanlagda ordervärdet uppgår initialt till ca 6 Mkr och leveranserna kommer ske under det andra kvartalet 2015.

Beställningen gäller WestInt® kortterminaler som blivit godkända av branschorganisationen PCI, MasterCard och Visa. Dessa terminaler kombinerar hög kvalitet med smarta funktioner som exempelvis stöd för kommande mobila kortbetalningar genom NFC-teknik (Near Field Communication) och snabbare betalningar med ChipXpressTM. Det gör att det blir smidigare att betala i miljöer där det finns krav på stabila och snabba betalningsflöden.

Payzone, ett dotterbolag till NETS, är Sveriges ledande leverantör av betaltjänster till detaljhandel, restaurang och hotell. Med hjälp av Wests kortterminaler har man skapat en komplett betallösning för användare inom dessa segment.

ABSA Bank är Sydafrikas största bank och använder kortterminaler från West på samtliga sina bankkontor.

En ökande skara av ledande aktörer inom handel, hotell och restaurang använder Wests kortterminaler i sin verksamhet. Stockholm Globe Arenas, Skistar, Jula, Tempo, Intersport, JC, MQ, Gant, Gateau, Plantagen, Blomsterlandet, Apotek Hjärtat, ÖoB och Grand Hôtel är några exempel på alla dessa slutanvändare.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065
E-post: sten.karlsson@westint.se

Pressmeddelande 20150323 Fortsatt tillväxt för den nya generationens kortterminaler.pdf