Opjustering af forventninger til regnskabsåret 2014/15

Baseret på en foreløbig vurdering af den regnskabsmæssige udvikling i 4. kvartal 2014/15 kan ledelsen i BoConcept Holding A/S konstatere, at koncernen som følge af 10% vækst i same-store-sales og et større bidrag fra valutakurser i kvartalet realiserer en højere omsætning end tidligere ventet. På den baggrund opjusteres forventningerne til omsætningsvæksten for hele regnskabsåret 2014/15 fra tidligere 5-6% til nu ca. 9%.

De foreløbige resultater af den strategiske optimeringsproces, som blev indledt i efteråret 2014, indebærer, at det primære driftsresultat (EBIT) før særlige omkostninger i regnskabsåret 2014/15 realiseres med et overskud på ca. 15 mio. kr., hvilket er bedre end ledelsens tidligere forventninger. De særlige omkostninger - relateret til den strategiske optimering, herunder til lukninger af egne butikker, ekstraordinære hensættelser på franchisebutikker samt nedskrivninger på goodwill - vil i regnskabsåret 2014/15 udgøre i niveauet 66 mio. kr. mod tidligere forventning om 70 mio. kr.

Regnskabet for 2014/15 er på nuværende tidspunkt endnu ikke færdigrevideret. Årsrapporten for 2014/15 med uddybning af resultatet samt forventninger til den fremtidige udvikling offentliggøres den 30. juni 2015.

Herning, den 27. maj 2015

For yderligere oplysninger kontakt venligst CEO Torben Paulin på tlf. 70 13 13 66.

fo270515_5_dk.pdf