Athena IT-Group: Tilbud om tilbagekøb af udestående aktier

Som meddelt ved selskabsmeddelelse nr. 162 af 12. november 2015 har NASDAQ OMX Copenhagen A/S, First North (”First North”) besluttet at imødekomme Athena IT-Group A/S’ anmodning om sletning af selskabets aktier fra handel på First North med virkning fra den 3. januar 2016. Sidste handelsdag for selskabets aktier på First North vil være onsdag den 30. december 2015.

Som ligeledes meddelt ved selskabsmeddelelse nr. 162 tilbyder Athena IT-Group A/S i forbindelse med afnoteringen, at selskabets aktionærer kan tilbagesælge deres aktier til selskabet til kurs 12,50.

Aktionærerne i Athena IT-Group A/S kan overdrage deres aktier i selskabet til Athena IT-Group A/S i perioden fra den 13. november 2015 til og med den 30. december 2015, kl. 16.00, eller det tidligere tidspunkt, hvor Athena IT-Group A/S’ beholdning af egne aktier når en størrelse, der svarer til 1/3 af den samlede nominelle aktiekapital (”Tilbudsperioden”). Selskabets beholdning af egne aktier udgør pr. dags dato nominelt DKK 7.853,50, svarende til 0,78 % af den samlede nominelle aktiekapital.

Aktierne kan overdrages via First North til Athena IT-Group A/S for et vederlag på DKK 12,50 pr. aktie á nominelt DKK 0,25, og afregning sker kontant. Mæglergebyrer og/eller andre omkostninger i forbindelse med aktionærernes salg af deres aktier skal afholdes af de pågældende aktionærer, og disse gebyrer og omkostninger er Athena IT-Group A/S uvedkommende.

Alle aktier, der overdrages til selskabet i henhold til dette tilbud, skal være frie og ubehæftede i enhver henseende.

Aktietilbagekøbsprogrammet iværksættes af bestyrelsen inden for rammerne af den bemyndigelse, der blev vedtaget på den ordinære generalforsamling den 23. oktober 2015. Selskabet vil herefter kunne erhverve egne aktier på op til 1/3 af den samlede nominelle aktiekapital.

En gruppe af aktionærer der tilsammen repræsenterer mere end 2/3 af selskabets aktiekapital har hver for sig overfor bestyrelsen givet udtryk for, at de ønsker at fortsætte som aktionærer i selskabet efter afnoteringen, og at de derfor ikke ønsker at udnytte muligheden for helt eller delvist at tilbagesælge deres aktier til selskabet, hvorfor selskabet vil være i stand til at erhverve alle de resterende aktier i selskabet, såfremt de resterende aktionærer måtte ønske at gøre brug af nærværende tilbud.

Enhver aktionær, som ønsker at afhænde sine aktier i selskabet til Athena IT-Group A/S i medfør af dette tilbud, skal anmode sit eget kontoførende institut, hvor aktierne er registreret i depot, om at lægge en salgsordre på den givne kurs inklusiv antallet af aktier som ønskes solgt, ind på First North.

Aktionærer der ikke ønsker at sælge deres aktier i selskabet fortsætter som aktionærer i det unoterede selskab. Bestyrelsen gør i den forbindelse opmærksom på, at de tilbageværende aktionærer også efter afnotering af selskabets aktier fra First North, løbende via selskabets hjemmeside vil modtage oplysninger om forhold, som selskabets bestyrelse vurderer til at være af væsentlig betydning, idet det dog skal bemærkes, at selskabet ikke fremadrettet vil offentliggøre kvartalsmæssige regnskabsmeddelelser.

Yderligere information:

Athena IT-Group A/S