4. kvartal 2015: Jobindex når en kvart milliard i omsætning

Rekrutterings- og jobvirksomheden Jobindex slår sine egne rekorder for omsætning og indtjening med 254 mio. kr. i omsætning og et driftsoverskud på 70 mio. kr. i 2015, og indfrier dermed forventningerne.

Bedste resultat nogensinde
Det er første gang, Jobindex-koncernen – der omfatter Jobindex, Computerworld, it-jobbank og StepStone samt Jobbsafari i Sverige og Norge – når en omsætning på over 250 mio. kr. Det svarer til en organisk vækst på 15% fra 2014. Driftsoverskuddet er også større end nogensinde: 70 mio. kr. i 2015 mod 46 mio. kr. i 2014.

Væksten i driftsoverskuddet er dermed på 50%, og den udvikling er Jobindex’ direktør Kaare Danielsen fuldt tilfreds med: – ”Det er det bedste resultat i firmaets historie, og det er kanon-flot, synes jeg.”

Stepstone giver overskud
Alle enheder i Jobindex-koncernen giver nu overskud: Computerworld, som Jobindex købte i 2013, gav overskud allerede i 2014, og nu er leder- og karriereportalen StepStone ude med sorte tal, hvilket ifølge Kaare Danielsen viser, at opkøbene har været en succes.

Aktie med vokseværk
Jobindex-aktien blev næsten tredoblet i værdi i løbet af 2015, hvilket gjorde den til årets tredje mest stigende aktie på Fondsbørsen, og stigningen er fortsat i 2016, hvor aktien indtil videre er den fjerde mest stigende.

Adm. direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 38323360, mail: investor@jobindex.dk
         Godkendt rådgiver Jakob Tolstrup Kristensen, Clearwater International K/S, tlf: 70225033

Kvartalsrapport 4  kvartal 2015 v3.pdf