Foreløbige hovedtal for 2. kvartal 2016

Den 8. juli 2016

Baseret på de første indrapporterede tal kan følgende foreløbige hovedtal for 2. kvartal 2016 oplyses.

Flere poster vil kunne blive påvirket i den endelige opgørelse herunder af valutakursopgørelse, skat mv.

Ledelsen forventer, at resultatet for 2. kvartal 2016 før kurs- og værdireguleringer og skat (EBVAT) vil ligge på DKK 2,4 mio. Resultatet er tilfredsstillende, idet det følger de udmeldte forventninger ved starten af året. Det forventes dermed, at halvårets resultat før kurs- og værdireguleringer og skat (EBVAT) vil ligge på DKK 5,0 mio.

Forventningerne til EBVAT for regnskabsåret 2016 fastholdes i intervallet DKK 9,5-10,0 mio.

Den foreløbige værdiregulering af selskabets ejendomme ligger på DKK 33,4 mio. for 2. kvt. og dermed DKK 38,0 mio. for halvåret. Værdireguleringer udgør 4,15% af selskabets samlede ejendomsværdier og følger den positive udvikling i prisfastsættelsen på ejendomme i Berlin i 1. halvår 2016.

EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S forventer først endeligt at kunne bekræfte de i denne meddelelse oplyste tal i forbindelse med offentliggørelsen af periodemeddelelsen den 25. august 2016.

EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S

Certified Adviser er: Clearwater International K/S

Kontakt vedr. ovenstående kan rettes til:

Bestyrelsesformand i EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S:

Knud Lomborg – 20 98 50 60

Direktør i EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S:

Thorkild Steen Sørensen - 76 25 01 46

Clearwater International K/S