0 % KommuneKredit Grøn Energi 2016 – Ordinær indfrielse

KommuneKredit udstedte d. 13. december 2011 obligationer, hvor afkastet var relateret til udviklingen i en Underliggende Aktiekurv sammensat af ti aktier (de ”Underliggende Aktier”) udstedt af selskaber alle kendetegnende ved at være førende inden for grøn energi. Obligationerne er benævnt ”0 % KommuneKredit Grøn Energi 2016 ” (DK0030284963).

Beregning af Indfrielsesbeløb

Med henvisning til Informationsmaterialet, dateret d. 10. oktober 2011, sker ordinær indfrielse af obligationerne d. 13. december 2016.

Garanti Invest A/S har som Beregningsagent i overensstemmelse med Informationsmaterialet aflæst Aktiekurs(i;start) og Aktiekurs(i;slut) på hver af de Indledende og Afsluttende Observationsdage og på denne baggrund beregnet Kursudviklingen for de Underliggende Aktier som opgjort nedenfor:

Underliggende Aktie (Aktiei) Aktiekurs (i;start) Aktiekurs (i;slut) Kursudvikling Justeret Kursudvikling inkl. Fast Afkastfaktor (55 %)
ACCIONA 68.6700 68.5669 -0.15 % -0.15 %
APPLIED MATERIALS 10.7933 22.8535 111.74 % 55.00 %*
GAMESA CORP TECNOLOGICA 3.2910 17.7104 438.15 % 55.00 %*
MEMC ELECTRONIC MATERIALS 4.2067 1.2752 -69.69 % -69.69 %
NOVOZYMES 173.1333 297.8846 72.06 % 55.00 %*
RENEWABLE ENERGY 2.8957 1.4273 -50.71 % -50.71 %
SOLARWORLD 443.5050 6.8255 -98.46 % -98.46 %
VERBUND 18.9131 12.6450 -33.14 % -33.14 %
VESTAS WIND SYSTEMS 74.4667 464.2154 523.39 % 55.00 %*
WACKER CHEMIE 70.0233 78.0692 11.49 % 11.49 %

* Kursudviklingen på aktien er fastsat til 55 % jf. afsnittet om den Faste Afkastfaktor i Informationsmaterialet

På baggrund af ovenstående er Aktiekurv(slut) endeligt beregnet til 97,93 % og Aktieafkastet kan derfor opgøres til -2,07 %.

Indfrielsesbeløbet for hver obligation á DKK 1.000 kan herefter opgøres til DKK 1.000,00 modsvarende en indfrielseskurs på 100,00.

Tilbagebetaling sker gennem obligationsejernes kontoførende institut via VP SECURITIES A/S med valør d. 13. december 2016.

Der henvises i øvrigt til Informationsmaterialet dateret d. 10. oktober 2011.

For eventuelle spørgsmål, kontakt venligst vicedirektør Thomas Valentiner på tlf. 36 34 75 00.

Garanti Invest A/S

Arrangør