Atea ansetter ny direktør for Region Nord

Tonje Foss (45) har tyve års erfaring fra oljebransjen og kommer til Atea fra AkerBP. Hun vil få ansvaret for hele Ateas virksomhet fra Trondheim og nordover.

Adm. dir. i Atea, Michael Jacobs, gleder seg til å få Foss med på laget, og trekker spesielt frem bakgrunnen hennes som interessant for Atea:

• Vi ser på det som spennende at hun kommer fra en annen bransje enn IT-bransjen, og at hun gjennom det kan tilføre Atea nye perspektiver for videreføring og ytterligere utvikling av en allerede godt etablert og sterk organisasjon i nord. Vi ønsker henne hjertelig velkommen til Atea, uttaler Jacobs.

Foss, som også har lang og bred erfaring med å lede team med høy teknisk og kommersiell fagkompetanse, er klar for nye utfordringer:

• Jeg gleder meg til å bli en del av Atea-teamet og ser frem til å bli godt kjent med hele organisasjonen. Norge står foran en meget spennende digitaliseringsreise, og Atea er en viktig aktør for å sikre at vi lykkes med dette. Atea har allerede en sterk posisjon hos kundene, og vi vil bidra med å bygge hele Norge med IT, sier Foss.

Foss er utdannet med en bachelorgrad fra HiST og en mastergrad i petroleumsøkonomi fra Universitetet i Stavanger. Hun har en variert bakgrunn fra sine snart 20 år i oljebransjen. De seneste årene har hun innehatt ulike lederstillinger i AkerBP i både inn og utland. Hun kommer fra stillingen som Project Control Manager for Ivar Aasen-utbyggingen.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, mobiltlf.: 908 28 216

Attachments:

A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/8901bb3e-d75b-4794-b96f-6c4ba485f8d8

Tonje Foss.jpeg