Atea og Xcenter inngår partneravtale innen velferdsteknologi

Atea AS og Xcenter AS har inngått partneravtale om salg av RoomMate i Norge. RoomMate er en innovativ ny løsning for anonymisert fjerntilsyn med automatisk alarmering ved fall og andre kritiske hendelser.

Xcenter har gjennom flere år utviklet RoomMate som en nytenkende løsning basert på 3D-teknologi og avanserte algoritmer. RoomMate ble lansert høsten 2016 og er allerede tatt i bruk i flere norske kommuner.

- Vi har veldig store forventninger til samarbeidet med Atea som en offensiv aktør i det norske velferdsteknologimarkedet. Vi opplever overveldende interesse for den nye teknologien og avtalen med Atea sikrer at RoomMate blir tilgjengelig i hele landet, sier René Nordstrøm Jensen, daglig leder i Xcenter.

Marthe Dyrud, forretningsutvikler innen velferdsteknologi i Atea, omtaler avtalen som et viktig element i satsningen innen velferdsteknologi:

- Behovet for nye og effektive løsninger innen velferdsområdet er stort, og samarbeidet med Xcenter om RoomMate gjør at vi ligger helt i front. Med RoomMate kan vi tilby komplette løsninger for sykehjem, omsorgsboliger og hjemmetjenesten i norske kommuner.

Fra venstre: Øyvind Rusten Atea AS, Marthe Dyrud Atea AS og René Nordstrøm Jensen Xcenter AS.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Marthe Dyrud, forretningsutvikling velferdsteknologi Atea AS, mobil (+47) 913 30 388
René Nordstrøm Jensen, daglig leder Xcenter AS, mobil (+47) 958 52 151