Gründerselskapet No Isolation og Atea har signert avtale

Torsdag 19. januar signerte Atea distribusjonsavtale med det norske gründerselskapet No Isolation. Målet er å rulle ut 500 roboter til høstens skolestart. Med roboten AV1 skal selskapene sammen hjelpe barn og unge med langtidssykdom ut av ensomhet.

No Isolation er en norsk gründerbedrift med 20 ansatte, grunnlagt 1. oktober 2015 av Karen Dolva, Marius Aabel og Matias Doyle. Deres første produkt er AV1, en robot som gjør at barn og unge med langtidssykdom kan delta på skolen via mobil eller nettbrett. AV1 er utstyrt med kamera, mikrofon og høyttaler, samt 4G og WiFi.

Administrerende direktør i Atea Norge, Michael Jacobs, mener avtalen både er avgjørende for at gründerne lykkes og et strategisk trekk for Atea:

• Vi hjelper hverandre. Gründerne får tilgang til vårt distribusjonsnettverk, samtidig som de kan fokusere på produktutvikling. For Ateas del er vi nødt til å sikre oss morgendagens digitale løsninger. Gjennom våre gründersamarbeid får vi en produktdialog hvor vi kan gi gode innspill og tilbakemeldinger fra våre kunder.

Jacobs ser på No Isolation som en langsiktig partner:

• Produktets visjon om å gjøre verden litt bedre med teknologi, stemmer med våre.

Karen Dolva, CEO og gründer for No Isolation, er glad for mulighetene partnerskapet gir:

• Gjennom samarbeidet med Atea ønsker vi å gjøre det lettere for det offentlige å ta i bruk ny teknologi. Det er klart det er lettere for kommunene å forholde seg til en stor og stabil partner. Det kan ikke No Isolation være alene enda, men sammen med Atea er vi der, sier Dolva.

Dolva ser frem til en hektisk vår:

• Første skoledag er en spesiell dag for de fleste. Vårt mål er selvfølgelig at det ikke skal være noen tomme skolepulter i Norge og jeg er overbevist om at Atea vil ta oss dit fortere, avslutter Dolva.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Michael Jacobs, adm. dir., Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216
Karen Dolva, CEO og gründer, No Isolation, mobil (+47) 906 20 627

Attachments:

A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6125b099-838b-432d-94e6-44c16d695574

Attachments:

A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/38bb6631-ae17-4705-b96f-7e0fd22f2105

No Isolation.jpg AV1.jpg