Atea vokser med Hewlett Packard Enterprise

Atea viser til sterk vekst på tvers av dataromsporteføljen sammen med Hewlett Packard Enterprise i et meget tøft marked.

Til tross for aggressiv konkurranse og endring i etterspørsel i markedet, kunne Atea i 2016 vise til sterk vekst med en av sine viktigste partnere på nettverk, server, lagring og tjenester tilknyttet datarom.

• Vi er svært godt fornøyd med veksten gjennom Atea, basert på et nært samarbeid gjennom flere år på felles kunder ved salg av HPE-teknologi og -løsninger. Vi ser frem til å fortsette med å levere hybride og intelligente IT-løsninger og tjenester sammen med Atea, sier Hans-Henrik Merckoll, administrerende direktør i Hewlett Packard Enterprise.

Begrunnelsen for vekst er at selskapene har sammen vunnet større offentlige avtaler og at etterspørselen på server og lagring har økt. Kundene velger fortsatt å investere i eget dataromsutstyr, samtidig som de investerer i skytjenester knyttet opp mot dette - en såkalt hybrid løsning. Veksten på nettverk skyldes til dels HPE sitt oppkjøp av Aruba, som har gitt Atea muligheten til å tilby flere mobilitetsløsninger innenfor nettverk.

• Sammen med Hewlett Packard Enterprise har vi en tydelig strategi for hvordan vi skal fortsette det gode samarbeidet og vi har et felles ønske om et kompetanseløft hos våre ansatte. Vi er begge opptatt av å kunne være en strategisk rådgiver for våre kunder for å gi dem mer tid til å dyrke sin kjernevirksomhet, sier Nils Ola Bark, Chief Digital Officer i Atea Norge.

Xavier Ducasse, Channel, Service Provider & SMB Sales Manager i Hewlett Packard Enterprise, understøtter Bark:

• Vår jobb er å gi råd og ivareta kunden på best mulig måte. Om det er en skyløsning eller en hybrid variant er helt opp til dem. Vi ønsker å kunne tilby de løsningene og tjenestene som er i tråd med kundens strategi, sammen med Atea.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Annicken Gleditsch Abrahamsen, HPE Partner Manager i Atea, mobil (+47) 913 07 022