Immunicum rekryterar Sijme Zeilemaker som Senior Director Business Development

GÖTEBORG den 2 mars 2017 - Immunicum AB (publ; First North Premier: IMMU.ST), ett biopharmabolag som utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörformer, meddelade idag att Sijme Zeilemaker rekryterats som Senior Director Business Development. Sijme Zeilemaker ansluter till Immunicum med en bred erfarenhet av kommersiella transaktioner inom life science och har en gedigen kunskap och förståelse inom onkologiområdet med biotechbolag som fokus . Han rapporterar till Immunicums VD Carlos de Sousa.

"Sijmes erfarenheter från samtliga led inom affärsutveckling och med det onkologiska landskapet som inriktning blir ett tillskott vid våra möten med potentiella partners, en grundsten i vår strategi" säger Carlos de Sousa, VD för Immunicum. "Hans erfarenhet och nätverk inom både cancerinriktade biotechbolag och de stora läkemedelsbolagen kommer att vara ett grundläggande stöd som Immunicum behöver för att utveckla projekten och att fortsätta utvecklas som bolag."

"Jag ser verkligen fram emot att ansluta till Immunicums team" säger Sijme Zeilemaker. "Jag är övertygad om att Immunicums immunonkologiska behandlingsmodell har stor potential och jag uppskattar verkligen att få den här möjligheten till att bidra till bolagets nästa steg."

Sijme Zeilemaker var tidigare Director Business Development vid det prekliniska onkologibolaget InteRNA Technologies där han hade kontakt med läkemedels- och biotechbolag, skötte licensieringen av teknologin samt utvärderade möjligheterna till finansiering. Sijme har också varit affärschef vid 2-BBB Medicines och affärsutvecklingschef vid to-BBB Technologies där han bidrog till att stödja och initiera samarbeten med partner och han var även delaktig till att bolaget erhöll drygt 7,5 miljoner Euro i rörelsekapital. Sijme har en masterexamen inom biomedicin från universitetet i Leiden, Nederländerna.

Om Immunicum AB (publ)
Immunicum AB (First North Premier: IMMU.ST) är ett bolag som i klinisk fas utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörformer. Bolagets längst framskridna produkt, INTUVAX®, utvärderas för närvarande i kliniska studier för behandling av njurcancer, levercancer och gastrointestinal stromacellstumör. INTUVAX® har designats för att kombinera det bästa av två världar: en kostnadseffektiv cellbaserad (allogen) behandling direkt från hyllan med förmågan att utlösa ett individbaserat och potentiellt ihållande immunsvar mot tumörceller i hela kroppen.
www.immunicum.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carlos de Sousa, VD, Immunicum
Telefon: +46 (0) 31 41 50 52
E-post: info@immunicum.com

Media kontakt
MacDougall Biomedical Communications
Gretchen Schweitzer or Stephanie May
Ph: +49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562
E-post: gschweitzer@macbiocom.com

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB
Telefon: +46 (0) 8 545 013 31.
www.redeye.se

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Immunicum är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 mars 2017 kl. 8 am CET.