Arcoma AB: Arcoma gör sin första direkta affär i Sverige

23 mars 2017

PRESSRELEASE

Arcoma har tillsammans med Canon sålt ett Precisionsystem till S:t Görans sjukhus. Detta är den första avslutade affären Arcoma deltagit i sedan bolaget nyligen tog beslut om direktförsäljning på den svenska marknaden.

"Det är glädjande att se att vårt Precisionssystem klarar sig väl i konkurrensen i Sverige. Vi vet att det är en marknad som kommit långt i den tekniska utvecklingen inom digitalröntgen, och att kunden är både teknikmedveten och prismedveten. Vi är glada över att kunna erbjuda denna lösning tillsammans med Canon", säger VD Mikael Högberg.

Avtalet är värt drygt tre miljoner kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Högberg, VD & koncernchef Telefon: 0470-70 69 85, E-post mikael.hogberg@arcoma.se

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

Denna information är sådan information som Arcoma AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2017 kl. 08.45

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 000 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Arcoma Första direktaffären i Sverige