Rezidor publicerar sin Årsredovisning för 2016

Bryssel, 24 mars 2017

"Moving Forward in Perpetual Motion" - Rezidors digitala Årsredovisning finns att läsa nu

Rezidor Hotel Group, ett av världens mest dynamiska hotellföretag har publicerat sin årsredovisning för 2016. Årets årsredovisning, som går under temat "Moving Forward in Perpetual Motion", är digital.

Årsredovisningen innehåller även företagspresentationen och rapporten för ansvarstfullt företagande  2016.

Rapporten för ansvarsfullt företagande för 2016 ger en detaljerad översikt över företagets tre bärande pelare - Think People, Think Community och Think Planet, tillsammans med en presentation av dess 2020 vision, som heter THINK+CHANGE.

Årsredovisningen för 2016 finns tillgänglig online på:

Alla tre rapporterna kan hämtas som PDF från: http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-library

En tryckt version av den fullständiga årsredovisningen kan beställas via
investorrelations@rezidor.com

För mer information, vänligen kontakta Corporate Communications:

Renu Hanegreefs-Snehi, Vice President Corporate Communications, PR and Reputation Management renu.snehi@carlsonrezidor.com

Lucie Cardona, Director, Media Relations and Reputation Management
lucie.cardona@carlsonrezidor.com

Om Rezidor Hotel Group
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group. Gruppen har en portfölj med mer än 480 hotell i drift eller under utveckling med 105 000 rum fördelat på mer än 80 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu® och Park Inn® by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). I början av 2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya varumärkena Radisson RED (lifestyle select) och Quorvus Collection (lyx). 2016 förvärvade Rezidor 49 % av prizeotel. Rezidor har ett branschledande Responsible Business Program och har utsetts till ett av världens mest etiska företag
av den amerikanska tankesmedjan Etisphere sedan 2010.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Nasdaq Stockholm. HNA Tourism Group Co., Ltd., en division inom HNA Group Co., Ltd., ett Fortune Global 500-företag med verksamheter inom flyget, turism, resor, finans och onlinetjänster m.fl. sektorer, blev majoritetsägare i december 2016.

Rezidor Hotel Group och dess varumärken sysselsätter 43 700 personer i EMEA och har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgien.

För mer information, gå in på www.rezidor.com
Twitter @carlsonrezidor
LinkedIn www.linkedin.com/company/2364