Aino Health AB (publ): Sofia Røsand ny projektledare för Aino Health Sweden AB

Sofia Røsand har rekryterats som projektledare till Aino Health Sweden AB, med ansvar för att implementera Ainos produkt HealthManager hos kunder på den svenska marknaden.

Ainos lösningar är utformade för att förstå de bakomliggande orsakerna till sjukfrånvaro, så att dessa kan identifieras tidigt och åtgärdas. Det förbättrar snabbt resultaten i den dagliga verksamheten genom att de anställdas hälsa, välbefinnande och säkerhet sätts i fokus.

Sofias erfarenhet av att metodiskt driva digitala projekt med tonvikt på förtroende-skapande relationer, kunskap och rådgivning kommer bli värdefulla tillgångar för Ainos kunder. Att implementera Ainos produkt blir för många företag en digital transformering. Vikten av ledarskap och förtroende i relationerna kommer vara avgörande i projekten, och där kommer Sofia finnas för att leda arbetet och snabbt nå önskade mål.

- Det känns mycket spännande att få kliva på ett företag som Aino som är i en expansiv fas. Jag har jobbat med digitala produkter och digital transformation i många former, och drivs av att hjälpa företag att effektiviseras av digital utveckling. I Aino finns det dessutom ett ännu större värde, förutom att hjälpa företag att ta hand om sjukfrånvaro och skapa mer hälsosamma arbetsplatser kommer vi även att bidra till att utveckla hela samhället mot en mer hållbar framtidsmodell där individens välmående sätts i fokus. Det känns värdefullt på riktigt, säger Sofia Røsand.

- Sofias vinnande personlighet och relevanta blandning av erfarenheter och utbildning var starka anledningar till att vi valde henne. Jag är övertygad om att våra kunder kommer uppskatta att samverka med Sofia och att hon kommer att bidra till både kundernas och Ainos utveckling, säger Charlotte Boij, VD för Aino Health Sweden AB.

För mer information kontakta gärna:

Charlotte Boij, VD Aino Health Sweden AB
Tel: 070 - 303 98 85. E-mail: charlotte.boij@ainohealth.com

Om Aino Health (publ)

Aino Health är den ledande leverantören av lösningar inom Corporate Health Management och är för privata och offentliga organisationer vad läkare är för människor. Företagets kompletta system av IT-baserade tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet.

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North (Ticker: AINO) med Erik Penser Bank, 08-463 83 00, som Certified Adviser.

Pressmeddelande Sofia Røsand Aino Health