Oasmia Pharmaceutical bjuder in till kapitalmarknadsdag 15 juni i Stockholm

Uppsala, 2017-05-23 08:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Bolagets ledning kommer att presentera verksamheten och därvid bl.a. diskutera kring marknaden och strategin avseende bolagets human- och veterinärprodukter.

Kapitalmarknadsdagen kommer att äga rum på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien IVA, Grev Turegatan 16 i Stockholm och kommer att pågå kl. 12:00 - 16:00.

Anmälan är obligatorisk och sker via cmd@oasmia.com senast den 6 juni, 2017. Vänligen uppge kontaktuppgifter vid anmälan. Vi kommer endast att kunna bereda plats för ett begränsat antal deltagare, varför intresserade uppmanas att anmäla sig så snart som möjligt.

En lättare lunch kommer att serveras i samband med kapitalmarknadsdagen.

Mer detaljerad information om programmet kommer att meddelas närmare kapital-marknadsdagen.

Information till redaktionen:

Om Oasmia Pharmaceutical AB

(NASDAQ Stockholm: OASM) Oasmia Pharmaceutical AB utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer en ny generation av läkemedel inom human- och veterinär onkologi. Produktutvecklingen syftar till att framställa nya formuleringar innehållande nanopartiklar av väletablerade cytostatika som i jämförelse med befintliga alternativ har förbättrande egenskaper, förbättrad biverkningsprofil samt bredare användningsområden. Produktutvecklingen bygger på egen forskning inom nanoteknik och egna patent. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ i Stockholm, Frankfurt Stock Exchange och NASDAQ Capital Markets.

PR CMD Sv 170523.pdf