Saniona AB: Saniona offentliggör prospekt avseende notering av aktier på Nasdaq Stockholm

12 juni 2017

Saniona AB (publ) ("Saniona" eller "Bolaget") har upprättat ett prospekt avseende upptagande till handel av Bolagets aktier på Nasdaq Stockholm. Sista handelsdag på Nasdaq First North Premier är den 14 juni 2017 och första handelsdag på Nasdaq Stockholm är planerad till den 15 juni 2017.

Prospektet har idag, den 12 juni 2017, godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på Bolagets hemsida (www.saniona.se) och Pareto Securities hemsida (www.paretosec.se).

Pareto Securities AB har varit finansiell rådgivare och Setterwalls Advokatbyrå AB har varit legal rådgivare i samband med noteringen.

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Feldthus, vVD och CFO, Saniona. Mobil: +45 2210 9957, E-mail: tf@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juni 2017 kl. 12:15 CET.

Om Saniona

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk Fas. Forskningen är inriktad på jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med Boehringer Ingelheim GmbH. Proximagen Ltd., Productos Medix, S.A de S.V och Luc Therapeutics. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass. Saniona är noterat på Nasdaq First North Premier och har cirka 5 000 aktieägare. Pareto Securities är Certified Adviser för Saniona. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.

Attachments:

20170612 - PR - Prospectus - SWE.pdf