Ellen fortsätter att utöka sin distribution till internethandeln

Danderyd, 2017-07-04 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ellen fortsätter att aktivt bearbeta internethandeln för att öka tillgängligheten av Bolagets produkter i Sverige och Tyskland. Ellen har nu fått order från tre webshoppar i Sverige. Dessa är Tampongshopen.se, Nordicfeel.se och Lyko.se. Under juni levereras produkterna och de tre webshopparna arbetar nu intensivt med att börja saluföra produkterna på sina respektive hemsidor. Det innebär att alla tre webshoppar kommer att tillhandahålla Ellens probiotiska tampong, probiotiska intimkräm, intimate cleansing foam, intimate deo, Ellens självtest av pH balans – pHControl och AquaBlock tampongen, vilken tampong förhindrar bakterier att komma in i vagina i samband med bad.

Tampongshoppen.se har Sveriges bredaste sortiment av mensskydd. Där finns allt konsumenten vill ha och lite till.

Hos Nordicfeel.se kan konsumenten handla allt som gör att en kvinna mår bra så som parfym, hårvård, hudvård och makeup med fri frakt och snabb leverans. NordicFeel.se erbjuder ett brett sortiment från både välkända och klassiska varumärken men också mindre kända varumärken. I dagsläget tillhandahålls mer än 15 000 produkter från mer än 350 varumärken, vilket gör Nordicfeel.se till en av nordens största skönhetsbutiker på nätet.

Lyko.se startade som en frisörsalong 1952 i Vansbro i Dalarna. Lyko är ett familjeföretag med en stark passion för allt som har med hårvård och skönhet att göra. Lyko har ett helägt butiksnätverk bestående av 35 butiker/salonger i Sverige och Norge och en webshop, Lyko.se. Den är en av Sveriges ledande butiker för hårvårds- och skönhetsprodukter på nätet.

”Det är jättespännande att följa försäljningsutvecklingen genom webshopparna. Vi hoppas mycket på denna satsning men är också medvetna och ödmjuka för uppgiften. Resultaten förväntas inte komma omedelbart och det kommer att krävas ett nytt sätt att arbeta för oss för att bli framgångsrika. De order vi fått från Tampongshopen.se, Nordicfeel.se och Lyko.se är alla tre små lanseringsorder”, säger Ingrid Atteryd Heiman, arbetande styrelseordförande på Ellen AB.

För ytterligare information:

Ingrid Atteryd Heiman, arbetande styrelseordförande på telefon 0705-122505 eller via epost ia@ellenab.com

Denna information är sådan information som Ellen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 juli 2017 kl 08.00 CET.

Om Ellen

Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bland annat patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel ® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Båda produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en aqua block tampong, en intim foam och en intim deo. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på Nasdaq First North (Ticker: ELN). Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.ellenab.com

20170704 Pressmeddelande webshopar i Sverige.pdf