Immunicum AB (publ) presenterar prekliniska data om ilixadencels verkningsmekanism på SITC-mötet i USA

21 september 2017

Immunicum AB (publ; First North Premier: IMMU.ST), ett bioteknikbolag som utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörer, meddelar idag att Society for Immunotherapy of Cancer (SITC) har accepterat att ett abstract kring ilixadencels verkningsmekanism presenteras som poster vid SITCs 32:a årsmöte som hålls 8-12 november, 2017 i Gaylord National Hotel & Convention Center i National Harbor, Maryland.

Postern med titeln "In vitro mode of action of ilixadencel - a cell-based allogeneic immune primer for intratumoral administration" presenteras av Immunicums forskningschef Alex Karlsson-Parra. Immunicum kommer att offentliggöra fullständiga data i ett pressmeddelande efter presentationen. När datum och tidpunkt för presentationen offentliggjorts kommer detta att finnas tillgängligt på Immunicums hemsida.

För ytterligare information kontakta:

Carlos de Sousa, VD, Immunicum
Telefon: +46 (0) 31 41 50 52
E-post: info@immunicum.com

Investor relations, Sverige

Helena Stångberg
Hallvarsson & Halvarsson
Telefon: + 46 709 71 12 53
E-post: helena.stangberg@halvarsson.se

Mediakontakt

MacDougall Biomedical Communications
Gretchen Schweitzer eller Stephanie May