Arcoma AB: Helsingborgs Lasarett väljer Arcoma Precision

24 november 2017

Helsingborgs Lasarett väljer Arcoma Precision

Helsingborgs Lasarett inom region Skåne väljer Arcoma Precision när man uppgraderar sitt röntgenrum. Installation förväntas ske kring årsskiftet och ordern är värd ca 4 MSEK. Utöver det första avtalet finns option på ännu ett system inom region Skåne under perioden fram till 2020.

Helsingborgs Lasarett har goda erfarenheter av Arcomas produkter och väljer därför åter ett system från Arcoma. Denna gång ett Arcoma Precision med den nya bildkedjan från Canon, en kombination som ger kunden mycket hög bildkvalitet. I samband med uppgraderingen kommer lasarettet även att uppgradera befintliga mobila röntgensystem med en portabel detektorlösning från Canon.

"Vi är stolta när vårdenheter i Sverige väljer våra system. Kunderna på den svenska marknaden ställer inte bara höga tekniska krav utan även extremt höga krav på hygien, användarergonomi och produktens tillgänglighet. För oss är det ett bevis på att våra produkter uppfyller marknadens högst ställda krav på röntgensystem", säger VD Mikael Högberg.

Arcoma, med lång erfarenhet inom branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Högberg, VD & koncernchef, telefon: 0470-70 69 85, E-post mikael.hogberg@arcoma.se

För mer information om Arcoma, besök www.arcoma.se

Denna information är sådan information som Arcoma AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 24 november 2017 kl. 08.45

Helsingborg väljer Arcoma