Odfjell SE melder at Harald Fotland er utnevnt til Chief Operation Officer (COO) fra og med 5. januar 2018.

Odfjell SE etablerer en ny COO-funksjon for å sikre full integrasjon mellom selskapets kommersielle drift og Ship Management-avdeling. Dette vil bidra til å styrke selskapets leveranser innen kjemikalietankindustrien ytterligere. Med denne nye strukturen vil alle funksjoner innen kjemikalietanksegmentet samordnes.

Harald Fotland ble ansatt i Odfjell i 2010 som Chief of Staff. I 2015 ble han utnevnt til Senior Vice President i Odfjell Tankers. Siden januar 2017 har han i tillegg fungert som Senior Vice President i Odfjell Ship Management. Fotland er norsk statsborger.

Odfjell har også utnevnt Geirmund Drivenes som Global Head of Ship Management og Bjørn Hammer som Global Head of Tanker Trading. Geirmund Drivenes har hatt rollen som Vice President Fleet Management i Odfjell siden 2004 og har vært ansatt i selskapet siden 2001. Bjørn Hammer har vært ansatt i selskapet siden 2007, og kommer fra stillingen som Vice President Tonnage procurement. Begge posisjoner vil rapportere til COO.

For mer informasjon:
Bjørn Kristian Røed