Sparbanken Syd fortsätter att växa och bli starkare!

Sparbanken Syd fortsätter att växa och bli starkare!

Bokslutet för 2017 visar att Sparbanken Syd fortsätter att attrahera nya kunder och visa tillväxt i sin affär. Banken utvecklar både kontorsnätet och det digitala erbjudandet. Ett tydligt bevis på att detta uppskattas är att banken får nya kunder såväl till de fysiska som digitala kontoren. Sparbanken Syd fortsatte också att expandera ytterligare i Malmö och genomför nästa etablering under första halvåret 2018, denna gång i Kristianstad.

-Kombinationen av fysisk närvaro och ett effektivt och lättillgängligt digitalt erbjudande attraherar kunderna. Vi utvecklar sparbanksidén och rådgivningen på ett sätt som passar dagens bankkunder samtidigt som det stöder en hållbar utveckling för både hushållen och samhället, säger Sparbanken Syds VD Susanne Kallur.

Resultatet förbättrades under 2017. Räntenettot ökade och provisionsnettot utvecklades väl samtidigt som kostnaderna minskade med 17%.

-Vi förstärkte vår position ytterligare under 2017. Våra kunder uppskattar det vi gör, affärsvolymerna ökade med tio procent, expansionen fortsatte och helårsresultatet förbättrades till 30 mkr efter skatt, säger Susanne Kallur.

Vid frågor eller mer information vänligen kontakta:
Susanne Kallur, vd
Tel: 0411-82 21 60, susanne.kallur@sparbankensyd.se

Andreas Narsell, marknadschef
Tel: 0411-82 21 57, andreas.narsell@sparbankensyd.se

Denna information är sådan information som Sparbanken Syd är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknads- missbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 februari 2018, klockan 10.00. Samtliga rapporter finns att läsa på bankens webbplats under finansiell information.

PM - Årsredovisning 2017

PM - Årsredovisning 2017