QPR toimittaa prosessien analysointi- ja mittaamisohjelmiston Fennovoimalle

Fennovoima valitsi QPR:n prosessien analysointi- ja mittaamisohjelmiston toimittajaksi QPR ProcessAnalyzer -tuotteen monipuolisten toiminnallisuuksien, QPR EnterpriseArchitect -ratkaisuun yhteensopivuuden ja yhteistyön sujuvuuden ansiosta. Ohjelmiston valintavaiheessa tehty pilottiprojekti onnistui erinomaisesti ja vakuutti Fennovoiman QPR:n asiantuntijuudesta ja ohjelmiston kyvykkyydestä. Erityisesti ohjelmiston nopea käyttöönotto ja tulosten hyödynnettävyys vaikuttivat päätökseen. Fennovoima Management Systemin pohjana oleva QPR EnterpriseArchitect -ohjelmistoratkaisu täydentyy näin mahdollisuudella datalähtöiseen prosessianalyysiin ja -mittaamiseen, jolla yritys vertaa toimintaansa suunniteltuun tapaan toimia. Analyysi keskittyy laitoksen rakentamisen aikaisiin prosesseihin.

”Laatuvaatimuksemme ovat korkeat ja QPR:n sovellukset täyttävät kriteerimme. Saamme QPR:n tuotteiden avulla hyvän kokonaiskuvan prosesseistamme ja kykenemme seuraamaan näiden suorituskykyä. QPR:n sovellukset ovat prosessikehityksessä huippuluokkaa”, Fennovoiman Quality Development Manager Marjo Räisälä sanoo.

”Tässä hankkeessa pääsemme tukemaan Fennovoimaa heidän tavoitteessaan tunnistaa prosessien kehityspotentiaali ja varmistaa, että organisaatio noudattaa sovittuja toimintamalleja. Ohjelmistomme ja konsultointipalvelumme soveltuvat tämän tavoitteen saavuttamiseen erittäin hyvin”, sanoo Jari Jaakkola, QPR Softwaren toimitusjohtaja.

Sopimus sisältää QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistolisenssin lisäksi käyttöönottoprojektin.

Täältä löydät lisätietoja QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistosta ja QPR EnterpriseArchitect -ohjelmistosta.

QPR Software Oyj

QPR Software Oyj (Nasdaq Helsinki) tarjoaa asiantuntijapalveluja ja ratkaisuja toiminnan johtamiseen ja kehittämiseen, sekä muutoshankkeiden ja operatiivisen toiminnan tukemiseen. Näiden tueksi QPR Software toimittaa yli 50 maassa strategian toimeenpanon, tulos- ja prosessijohtamisen, prosessianalyysin sekä kokonaisarkkitehtuurin ratkaisuja tukevia ohjelmistoja.

Dare to improve. www.qpr.com

Lisätietoja:

Matti Erkheikki
Johtaja, QPR Software Oyj
Tel. + 358 40 717 2570
Email: matti.erkheikki(at)qpr.com

Fennovoima Oy

Fennovoima Oy on vuonna 2007 perustettu energiayhtiö, joka rakentaa Suomeen uuden ydinvoimalan. Se työllistää yli 350 henkilöä. Fennovoiman Hanhikivi 1 -ydinvoimalaitos on miljardiluokan investointi, joka tuo työtä Suomeen ja vakaahintaista sähköä teollisuudelle ja kuluttajille. Pyhäjoen ydinvoimalaitos vahvistaa Suomen energiaomavaraisuutta ja auttaa saavuttamaan ilmastotavoitteet.

www.fennovoima.fi