Neuralstem Mengumumkan Penerbitan Kajian dalam Nature Medicine yang Menunjukkan Manfaat NSI-566 dalam Model Primat Cedera Saraf Tunjang 


- NSI-566 menunjukkan fungsi pemulih dalam model lumpuh primat -

- Transplan NSI-566 menghasilkan peningkatan fungsi anggota depan yang boleh diukur -

GERMANTOWN, Md., March 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Neuralstem, Inc. (Nasdaq:CUR), syarikat biofarmaseutikal yang berfokus membangunkan rawatan baharu untuk penyakit sistem saraf, menekankan penerbitan manuskrip dalam Nature Medicine yang menunjukkan NSI-566, calon utama terapi sel Neuralstem memberikan peningkatan penting untuk fungsi anggota depan dalam model primat bukan manusia dengan kecederaan saraf tunjang. Manuskrip penuh tersedia di sini.

Manuskrip yang bertajuk ‘Kesan Pemulihan Graf Sel Saraf Tunjang Manusia pada Saraf Tunjang Primat’ itu melibatkan kajian untuk menilai manfaat potensi transplan NSI-566 pada beruk rhesus dua bulan selepas mendapat luka keratan separa di saraf tunjang servik. 

Penemuan Utama:

  • NSI-566 dilihat menghasilkan beratus ribu akson jauh daripada tapak graf yang membentuk sambungan sinaps dengan neuron perumah, termasuk populasi neuron motor;
  • Akson kortikospina perumah tumbuh semula ke dalam graf NSI-566;
  • Graf NSI-566 menghasilkan peningkatan fungsi anggota depan yang boleh diukur pada haiwan yang cedera.  

Kajian tersebut diketuai oleh penyelidik di University of California San Diego School of Medicine dan dilakukan berdasarkan hasil mereka sebelum ini yang menunjukkan sel NSI-566 yang digraf menggalakkan pemulihan lokomotor dalam tikus yang menerima kecederaan sarat tunjang parah.

“Kajian ini menguatkan kepercayaan kami bahawa NSI-566 berpotensi memberikan manfaaat kepada pesakit yang kekurangan motor kerana kecederaan tulang belakang serta menyokong usaha berterusan kami untuk merawat penyakit yang melibatkan kelumpuhan seperti ALS dan strok," kata Richard Daly, Pengerusi dan CEO Neuralstem.    

Perihal NSI-566

Calon produk terapi sel stem Neuralstem, NSI-566 adalah titisan sel stem saraf terbitan saraf tunjang. Neuralstem kini sedang menilai NSI-566 dalam tiga indikasi: strok iskemik, Sklerosis Lateral Amiotrofik (ALS) dan kecederaan saraf tunjang kronik (cSCI).

Neuralstem sedang melakukan kajian keselamatan Fasa 1 untuk rawatan lumpuh berpunca daripada strok motor di BaYi Brain Hospital in Beijing, China.  Tambahan lagi, NSI-566 dinilai dalam kajian keselamatan Fasa 1 untuk merawat lumpuh berpunca daripada kecederaan saraf tunjang serta percubaan keselamatan untuk ALS, peningkatan dos Fasa 1 dan Fasa 2a.  Subjek daripada semua tiga petanda kini dalam tempoh pemerhatian susulan jangka masa panjang untuk terus dipantau keselamatan dan manfaat terapeutik yang ada.

Perihal Neuralstem

Neuralstem adalah syarikat biofarmaseutikal peringkat klinikal yang membangunkan rawatan baru untuk penyakit sistem saraf yang kurang mendapat perhatian perubatan. Syarikat mempunyai dua calon pembangunan utama:

  • NSI-189 adalah molekul kecil dalam pembangunan klinikal untuk kecelaruan kemurungan major (MDD) dan pembangunan praklinikal untuk sindrom Angelman, kecacatan kognitif yang disebabkan oleh penyinaran, diabetes Jenis 1 dan Jenis 2, serta strok.
  • NSI-566 adalah terapi sel stem yang diuji untuk rawatan lumpuh dalam kes strok iskemik, Sklerosis Lateral Amiotrofik (ALS) dan kecederaan saraf tunjang kronik (cSCI). 

Portfolio calon produk Neuralstem yang berbilang adalah berdasarkan teknologi sel induk saraf proprietarinya.

Kenyataan Peringatan Tentang Maklumat Berpandangan Ke Hadapan

Hebahan berita ini mengandungi "kenyataan masa hadapan" yang dibuat menurut peruntukan "selamat" peruntukan Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian 1995. Kenyataan masa hadapan itu berkaitan dengan peristiwa masa depan, bukan masa lalu, dan mungkin sering dikenal pasti dengan kata-kata seperti “harap,” “jangka,” “berhasrat,” “merancang,” “percaya,” “mencari” atau “akan.” Kenyataan masa hadapan menumpukan perkara-perkara yang, pada tahap yang berbeza, tidak pasti. Risiko dan ketidakpastian tertentu yang boleh menyebabkan keputusan sebenar kami berbeza daripada yang dinyatakan dalam kenyataan masa hadapan kami termasuklah risiko yang wujud dalam pembangunan dan pemerdagangan produk berpotensi, ketidakpastian hasil percubaan klinikal atau pengizinan peraturan atau kelulusan, keperluan modal masa depan, penggantungan terhadap rakan usahasama dan penyelenggaraan hak harta intelek kami. Hasil sebenar mungkin berbeza secara material daripada keputusan yang dijangkakan dalam kenyataan masa hadapan ini. Maklumat tambahan tentang faktor-faktor yang berpotensi yang boleh menjejaskan keputusan dan risiko dan ketidakpastian lain adalah dari semasa ke semasa dalam laporan berkala Neuralstem, termasuk Laporan Tahunan pada Borang 10-K bagi tahun yang berakhir pada 31 Disember 2016 dan Borang 10-Q untuk tiga dan sembilan bulan yang berakhir pada 30 September 2017, difailkan dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (SEC), dan dalam laporan lain yang difailkan dengan SEC. Kami tidak mempunyai sebarang kewajipan untuk mengemas kini apa-apa kenyataan masa hadapan.

Hubungan:

Kimberly Minarovich
Argot Partners (Hubungan Pelabur)
212-600-1902
neuralstem@argotpartners.com