Immunicum AB (publ) offentliggör årsredovisning för 2017

3 april 2018

Immunicum AB (publ) offentliggör årsredovisning för 2017

Immunicum AB meddelar idag att årsredovisningen för 2017 nu finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.immunicum.com.

Årsredovisningen postas till de aktieägare och intressenter som särskilt begär det. För ytterligare information, vänligen kontakta bolaget per telefon +46 (0) 31 41 50 52 eller via e-post info@immunicum.com.

Denna information är sådan information som Immunicum är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2018 klockan 12.00 CEST.

För ytterligare information kontakta:

Carlos de Sousa, VD, Immunicum
Telefon: +46 (0) 31 41 50 52
E-post: info@immunicum.com

Michaela Gertz, Finanschef, Immunicum
Telefon: +46 (0) 70 926 17 75
E-post: ir@immunicum.com

Gretchen Schweitzer och Joanne Tudorica
Trophic Communications
E-post: ir@immunicum.com

Om Immunicum AB (publ)

Immunicum etablerar ett unikt angreppssätt inom immunonkologi genom utveckling av lagringsbara allogena cellbaserade terapier. Vårt mål är att bekämpa cancer genom att aktivera och stärka patientens eget immunförsvar, och därmed förbättra överlevnad och livskvalitet. Företagets ledande produkt, ilixadencel, bestående av pro-inflammatoriska allogena dendritiska celler, har potentialen att bli en grundstomme i modern kombinationsbehandling av ett flertal olika solida tumörformer. Immunicum är grundat och baserat i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.immunicum.com