Fortsatta leveranser till ABSA Bank, ordervärde 4 Mkr

Moderniseringen av kassautrustningen vid de nationella bankkontoren i Sydafrika hos ABSA Bank fortsätter. West International har erhållit ytterligare order på nästa generations kortterminaler som hjälper banken att klara nya och hårdare säkerhetskrav från kortindustrin (PCI och EMV), samt programmerbara tangentbord utrustade med kortläsare och krypteringsmjukvara.

Ordervärdet uppgår till knappt 4 Mkr och leveranserna av utrustningen går som tidigare via bolagets systemintegratör i Sydafrika, Bullion IT. Leveranserna beräknas genomföras under det andra kvartalet 2018.

ABSA Bank är Sydafrikas största bank och använder kortterminaler från West på samtliga sina bankkontor.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065
E-post: sten.karlsson@westint.se

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 80 00.

Denna information är sådan information som West International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 april 2018 kl. 08:40 CET.

Pressmeddelande 20180412_Fortsatta order från ABSA Bank