Acarix publicerar årsredovisningen för 2017

Pressmeddelande från Acarix AB (publ) 2018-04-23

Acarix publicerar årsredovisningen för 2017

Idag, måndagen den 23 april, publicerar Acarix sin årsredovisning för verksamhetsåret 2017 på bolagets hemsida www.acarix.com.

Årsredovisningen finns även bifogad i pressreleasen.

För ytterligare information kontakta:
Christian Lindholm, Interim VD
E-post: secli@acarix.com
Telefon: +46 705 118333

Informationen ovan är sådan som Acarix AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk 596/2014. Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan, kl 08:00 den 23 april 2018.

Till redaktionen:

Acarix grundades 2009 och sedan 2010 har danska riskkapitalföretagen Sunstone Life Science Ventures och Seed Capital finansierat utvecklingen av bolaget och stöttat det mot en introduktion på marknaden. Acarix noterades på Nasdaq First North Premier 2016 och har en mycket erfaren ledningsgrupp.

Acarix CADScor®System kombinerar ultrakänslig, akustisk detektering av turbulent arteriellt flöde och myokardrörelse med avancerade algoritmer i en bärbar enhet för att ge ett patientspecifikt CAD-score. Med systemet, som har validerats kliniskt, kan risken för kranskärlssjukdom bedömas på mindre än 10 minuter.

Se mer på www.acarix.com.

Acarix_Årsredovisning_2017 PR_Acarix_Årsredovisning 1017