United Bankers Oyj:n suunnatuissa osakeanneissa annettujen A-osakkeiden listaaminen Nasdaq First North -markkinapaikalle

United Bankers Oyj

YHTIÖTIEDOTE 25.5.2018 kello 9:00

United Bankers Oyj:n ("United Bankers", "Yhtiö") hallitus on tänään päättänyt hakea 1 882 430 listaamattoman A-sarjan osakkeen lisäerän hyväksymistä kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq First North -markkinapaikalle Suomeen 31.5.2018 alkaen.

Osakkeet ovat yrityskauppojen yhteydessä kolmessa erillisessä suunnatussa osakeannissa annettuja kaupparekisteriin rekisteröityjä A-sarjan osakkeita. Osakeanneista on tiedotettu 13.11.2017, 31.1.2018 ja 12.4.2018. Osakkeita ei ole tarjottu yleisölle, vaan ne on annettu yrityskauppojen yhteydessä kauppahinnan maksuna yhteensä 23 eri myyjälle.

Osakkeet haetaan yhdistettäväksi samalle ISIN-tunnukselle kuin Yhtiön tällä hetkellä kaupankäynnin kohteena olevat A-sarjan osakkeet. Yhtiön 7 712 400 A-sarjan osaketta on kaupankäynnin kohteena ISIN-tunnuksella FI4000081427. Osakkeiden ISIN-tunnusten yhdistämisen (573 505 osaketta ISIN-tunnuksella FI4000292610 ja 1 308 925 osaketta ISIN-tunnuksella FI4000301197) jälkeen Yhtiön kaupankäynnin kohteena olevien A-sarjan osakkeiden määrä on yhteensä 9 594 830.

Lisätietoja:

Patrick Anderson, toimitusjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: patrick.anderson@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

Yhtiön hyväksyttynä neuvonantajana toimii Merasco Oy, puhelin: 09 6129 670.

United Bankers lyhyesti:

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu sijoitusalan konserni. Yhtiön liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito, arvopaperinvälitys, investointipankkitoiminta ja rahastojen hallinnointi. Varainhoidossa yhtiö on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama ja konsernin palveluksessa työskentelee 107 henkilöä (12/2017). United Bankers sopi marraskuussa 2017 hankkivansa Suomen Pankkiiriliike Oy:n koko osakekannan. Kauppa toteutui lopullisesti tammikuussa 2018. United Bankersin liikevaihto vuonna 2017 oli 25,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto 3,6 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 2,3 miljardia euroa (12/2017). Yhtiö on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Finanssivalvonta valvoo Yhtiön toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankers Oyj:hin osoitteessa unitedbankers.fi.