ViroGates A/S: Registrering af kapitalforhøjelse og optagelse til handel

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, DISTRIBUERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN. Denne meddelelse udgør ikke et prospekt. Ingen person bør købe eller tegne aktier i ViroGates A/S (“ViroGates” eller “Selskabet”), medmindre det sker på grundlag af oplysninger i det prospekt, Selskabet har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North i Danmark.

Selskabsmeddelelse nr. 3-2018

Birkerød, 25. juni 2018

Registrering af kapitalforhøjelse og optagelse til handel

Som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 2-2018 af 21. juni 2018 blev ViroGates’ udbud af op til 824.175 stk. nye aktier fuldtegnet. Kapitalforhøjelsen er den 25. juni 2018 registreret i Erhvervsstyrelsen, og udbuddet er dermed endeligt gennemført.

Efter kapitalforhøjelsen udgør aktiekapitalen i ViroGates nominelt DKK 3.034.347.

Nasdaq First North i Danmark har bekræftet, at Selskabets aktier som planlagt optages til handel under symbolet ”VIRO” (ISIN: DK0061030574) fra og med den 26. juni 2018.

CEO Jakob Knudsen, ViroGates
Tlf. +45 2113 1336, Email: jk@virogates.com

ViroGates A/S
Blokken 45, 3460 Birkerød
Tlf. +45 2113 1336, www.virogates.com

Västra Hamnen Corporate Finance
Per Lönn
Jungmansgatan 12, 211 19 Malmö
Tlf. (+46) 40 200 250, Email: per.lonn@vhcorp.se

Om ViroGates
ViroGates er en international medicoteknisk virksomhed med hovedkontor i Birkerød, Danmark. ViroGates udvikler og sælger prognostiske produkter til sundhedssektoren. Produkterne anvendes i akutmodtagelsesafdelingerne på hospitalerne især til at træffe klinisk beslutning om indlæggelse eller hjemsendelse af akutmedicinske patienter, hvilket kan lede til bedre kliniske beslutninger, hurtigere hjemsendelser og optimering af sundhedssystemets ressourcer. ViroGates’ test suPARnostic® måler et protein, der findes i blodbanen hos alle mennesker (kendt som soluble urokinase Plasminogen Activator Receptor eller suPAR). suPARnostic® anvendes tillige til prognosticering af livsstilsrelaterede sygdomme såsom hjertekarsygdomme, type 2-diabetes, cancer m.v. Den prognostiske værdi af suPARnostic® er valideret ved mere end 500 kliniske undersøgelser og ved at undersøge mere end 300.000 blodprøver til dato. suPARnostic® kan anvendes nemt og hurtigt ved brug af suPARnostic® Quick Triage, en test som kun tager 20 minutter at lave for hospitalspersonalet. Produkterne er CE-IVD mærket og er en omkostningseffektiv og simpel metode til klinisk monitorering og beslutningstagning.

Vigtig information
Denne meddelelse udgør ikke et prospekt. Ingen person bør købe eller tegne aktier i ViroGates A/S (”ViroGates” eller “Selskabet”), medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i det prospekt, der er offentliggjort af Selskabet i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North i Danmark. Prospektet er tilgængeligt på Selskabets adresse og - med visse undtagelser - på Selskabets hjemmeside.

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe aktier udstedt af ViroGates A/S (“Selskabet”) i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud eller salg ville være ulovligt, og meddelelsen og oplysningerne heri må hverken direkte eller indirekte distribueres eller offentliggøres i eller til sådanne jurisdiktioner.

I enhver medlemsstat i det Europæiske Økonomiske Område (“EØS medlemsstat”), ud over Danmark, der har implementeret direktiv 2003/71/EF med senere ændringer (sammen med alle gældende gennemførelsesbestemmelser i de enkelte EØS-medlemsstater, “Prospektdirektivet”), er denne meddelelse alene rettet mod og henvender sig alene til investorer i den pågældende EØS-medlemsstat, som opfylder kriterierne for fritagelse for forpligtelsen til at offentliggøre et prospekt, herunder kvalificerede investorer som defineret i Prospektdirektivet.

De aktier, hvortil der henvises i denne meddelelse, er ikke og vil ikke blive registreret i henhold til U.S. Securities Act of 1933 med senere ændringer (“Securities Act”) og må ikke udbydes eller sælges i USA undtagen i medfør af en registrering eller undtagelse fra, eller i en transaktion, som ikke er underlagt, registreringskravene i Securities Act. Der er ingen hensigt om at registrere aktierne, hvortil der henvises i denne meddelelse, i USA eller foretage et offentligt udbud af aktierne i USA.

Forhold, der behandles i denne meddelelse, kan udgøre fremadrettede udsagn. Fremadrettede udsagn er udsagn, der ikke udgør historiske kendsgerninger, og som er kendetegnet ved ord som “vurderer”, “forventer”, “forudser”, “agter”, “anslår”, “vil”, “vil måske”, “fortsætter med”, “bør” og lignende udtryk. De fremadrettede udsagn i denne meddelelse er baseret på en række forudsætninger, hvoraf en stor del er baseret på yderligere forudsætninger. Selvom Selskabet vurderer, at disse forudsætninger var rimelige, da de blev foretaget, er de i sagens natur forbundet med betydelige kendte og ukendte risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold, der er vanskelige eller umulige at forudsige eller uden for virksomhedens kontrol. Sådanne risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold kan medføre, at de faktiske begivenheder afviger væsentligt fra de forventninger, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med de fremadrettede udsagn i denne meddelelse. De oplysninger, synspunkter og fremadrettede udsagn, der er indeholdt i denne meddelelse, er kun gældende pr. datoen for denne meddelelses offentliggørelse og kan ændres uden varsel.

Vedhæftet fil

ViroGates_Gennemførelse