Bukti Konsep ATPCO Dan Blockskye Terokai Penggunaan Rantaian Blok dalam Pengurusan Tawaran Rantaian Blok


DULLES, Virginia, Sept. 06, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- ATPCO dan Blockskye hari ini mengeluarkan kertas putih yang menerangkan ciri-ciri utama rantaian blok dan kebolehgunaannya untuk pengedaran syarikat penerbangan. Di samping itu, syarikat berkenaan, bersama-sama dengan SITA, mengumumkan bukti konsep (POC) pada rantaian blok dan cara konsep itu berpotensi digunakan dalam pengurusan tawaran syarikat penerbangan generasi akan datang. Sebagai sebahagian daripada POC ini, Blockskye dan SITA sedang melanjutkan perbincangan mengenai cara industri dapat menciptakan nilai untuk pasaran menggunakan generasi tawaran syarikat penerbangan yang didesentralisasi berdasarkan Kemampuan Pengedaran Baharu (NDC) Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA).  Konsep ini akan membolehkan rakan kongsi syarikat penerbangan dan saluran untuk mengendalikan peningkatan jumlah data secara eksponen dengan tepat dan selamat. POC memanfaatkan NDC Exchange, yang dibina oleh ATPCO dan SITA, kerana ini adalah platform neutral yang memudahkan sambungan masa nyata mengenai infrastruktur IT global SITA, antara syarikat penerbangan dan penjual pelancongan supaya mereka boleh bertukar-tukar mesej dengan mudah dan secara berkesan kos.

Memandangkan syarikat penerbangan dan penjual memberikan nilai dan pilihan yang lebih besar melalui NDC, tawaran semakin penting untuk diuruskan dengan konsisten dan tepat. NDC Exchange menyediakan keupayaan untuk menyepadukan pemenuhan dan sumber data dengan lancar melalui penyelesaian merentasi semua pelaku dalam rantaian nilai. POC akan menerokai penambahan NDC Exchange dengan teknologi rantaian blok, menyediakan pihak berkuasa tawaran yang dipercayai dan selamat yang dapat mengurangkan kos integrasi dan risiko urus niaga bagi syarikat penerbangan dan penjual seumpamanya.

“Rantaian blok ini tidak dinafikan merupakan kuasa transformatif. Dengan sokongan Blockskye, kami ingin bertanya, 'Bagaimanakah teknologi ini dapat dilaksanakan untuk menyokong ekosistem pengedaran syarikat di masa depan, dan di mana ATPCO dapat menambahkan nilai industri?' " ujar Ketua Penyelidikan dan Pembangunan ATPCO Gianni Cataldo. “Konsep tawaran berterusan diuruskan oleh pihak berkuasa neutral menangani banyak cabarang mendatang daripada pengedaran langsung. Kami berharap kertas putih ini dapat merangsang perbincangan tentang cara teknologi dapat mendorong anjakan paradigma dan seterusnya membawa kepada penyelarasan industri,” tambah beliau.

“Ekosistem pelancongan telah lama mencari penyelesaian untuk melibatkan NDC, membina pasaran yang dinamik, dan memperkasakan syarikat penerbangan — rantaian blok mengubah permainan bagi semua ini,” kata CEO & Pengasas Bersama Blockskye Brook Armstrong.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut hubungi:

Michael Mazzocco
Pakar Strategi Komunikasi Korporat
ATPCO
Pejabat: +1 703 661 7503
E-mel: mmazzocco@atpco.net

Nota kepada Editor:

Tentang ATPCO
Kedudukan yang unik di tengah-tengah ekosistem pengedaran syarikat penerbangan, ATPCO membolehkan pengurusan lancar data tambang udara yang menjadikan seluruh industri kami berjalan dengan lebih cekap. Kami memegang lebih daripada 189.6 juta tambang untuk 439 syarikat penerbangan di 160 buah negara dan menguruskan purata 5.3 juta perubahan tambang harian. Kerana ATPCO dimiliki oleh syarikat penerbangan, kami berfungsi sebagai rakan kongsi yang neutral dan dipercayai untuk syarikat penerbangan kami dengan agensi pelancongan, enjin carian, sistem pengedaran global, kerajaan, dan banyak rakan industri lain. Setiap hari, organisasi ini bergantung kepada kepimpinan pemikiran dan portfolio teknologi dan penyelesaian data kami untuk membantu berjuta-juta pelancong sampai ke tempat mereka perlu pergi. Ketahui lebih lanjut tentang kami di atpco.net.

Tentang Blockskye
Blockskye merupakan ahli pengasas pelancongan bagi Enterprise Ethereum Alliance. Kami membangunkan STRATO dengan BlockApps, penyedia penyelesaian perusahaan terkemuka di Ethereum. Penyelesaian kami adalah tersuai, boleh skala, dan direka khusus untuk penyepaduan di seluruh ekosistem Ethereum.