Nasdaq lämnar ett rekommenderat offentligt kontanterbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Cinnober

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS ELLER PUBLICERAS TILL ELLER INOM AUSTRALIEN, HONG-KONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA. ERBJUDANDET LÄMNAS INTE TILL (OCH ACCEPTER GODKÄNNS INTE FRÅN) PERSONER I DESSA LÄNDER ELLER PERSONER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR ACCEPT AV ERBJUDANDET SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE DOKUMENTATION, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER VAD SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Pressmeddelande 14 september 2018

Nasdaq Technology AB (”Nasdaq Technology”), ett av Nasdaq, Inc. helägt dotterbolag, offentliggör härmed ett rekommenderat offentligt kontanterbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Cinnober Financial Technology Aktiebolag (”Cinnober”) att förvärva samtliga utestående aktier och teckningsoptioner i Cinnober till ett pris om 75 kr per aktie och 85 kr per teckningsoption (”Erbjudandet”). Aktierna i Cinnober är noterade på Nasdaq First North, Stockholm, under kortnamnet (tickern) CINN.

Erbjudandet i sammandrag

• Nasdaq Technology erbjuder 75 kr kontant för varje aktie i Cinnober.[1]
  • Cinnober har emitterat teckningsoptioner i en serie, och Nasdaq Technology erbjuder 85 kr per teckningsoption.[2]
  • Det totala värdet av Erbjudandet, beräknat på samtliga utestående aktier och teckningsoptioner i Cinnober, uppgår till cirka 1 702 Mkr.[3]
  • Erbjudandet motsvarar en premie om:
    • 22,0 procent jämfört med stängningskursen för Cinnober-aktien den 13 september 2018 (den sista handelsdagen före offentliggörandet av Erbjudandet) om 61,50 kr,
    • 28,7 procent jämfört med den volymviktade genomsnittliga kursen för Cinnober-aktien under de senaste 30 handelsdagarna före offentliggörandet av Erbjudandet om 58,29 kr, och
    • 31,1 procent jämfört med den volymviktade genomsnittliga kursen för Cinnober-aktien under de senaste 90 handelsdagarna före offentliggörandet av Erbjudandet om 57,20 kr.
  • Styrelsen i Cinnober rekommenderar enhälligt aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna att acceptera Erbjudandet.
  • Nils-Robert Persson, styrelseordförande i Cinnober, och Peter Lenti, medgrundare och styrelseledamot i Cinnober, som tillsammans äger 18,3 procent av samtliga aktier och röster i Cinnober, har uttryckt sitt stöd för, och meddelat att de ämnar att acceptera, Erbjudandet.
  • Varken Nasdaq, Inc. eller Nasdaq Technology äger eller kontrollerar för närvarande några aktier i Cinnober.
  • En erbjudandehandling avseende Erbjudandet beräknas offentliggöras i slutet av oktober 2018. Acceptperioden för Erbjudandet beräknas inledas omkring den 29 oktober 2018 och avslutas omkring den 14 december 2018. Tidplanen för Erbjudandet har anpassats med hänsyn tagen till handläggningstiden hos relevanta konkurrensmyndigheter.

Bakgrund och motiv till Erbjudandet

Nasdaqs världsledande teknik förser mer än 250 av världens aktörer på kapitalmarknaden, såsom mäklarhus, börser, clearinghus, värdepapperscentraler och tillsynsmyndigheter, i över 50 länder, med heltäckande och verksamhetskritiska systemlösningar.

Cinnobers teknologi, personal och kompetens inom mjukvaruutveckling kommer att bidra till att accelerera Nasdaqs strategiska projekt, genom att öka djupet och bredden av Nasdaqs erbjudande inom finansiell infrastruktur samt att expandera till nya marknadssegment utanför kapitalmarknaden. Vidare kommer Cinnobers befintliga kunder att bidra till att göra Nasdaqs globala nätverk av kunder ännu starkare, och kommer att förstärka Nasdaqs expansionskraft avseende tekniska systemlösningar för en bredare marknad. I tillägg till detta ser Nasdaq kompetensen hos Cinnobers personal i Stockholm och Umeå som en stor tillgång, då den fortsätter att stärka Nasdaqs omfattande utvecklingsverksamhet i Sverige som är ett framstående nav för finansiell teknologi till kapitalmarknaden.

Genom att kombinera det intellektuella kapitalet, den tekniska kompetens och de förmågor som finns inom både Cinnober och Nasdaq, kommer bolagen gemensamt att kunna leverera en ytterst avancerad teknisk plattform, inklusive tjänster, för hela transaktionskedjan, med den snabbhet, flexibilitet och skalbarhet som krävs av kunderna när industrin utvecklas.

Adena Friedman, Koncernchef och VD för Nasdaq Inc., kommenterade:

”Kombinationen av intellektuellt kapital, teknisk kompetens och andra förmågor hos Cinnober och vårt affärsområde Market Technology, kommer att öka bredden och djupet av vårt erbjudande för Nasdaqs snabbast växande division. Inte bara fortsätter den globala kapitalmarknaden att utvecklas snabbt, nya marknadsplatser i olika industrier kräver tekniska lösningar som möjliggör snabb tillväxt och skalbarhet såväl som tillgång till verktyg som främjar integriteten på finansmarknaden. Detta förvärv kommer att förstärka vår förmåga att tjäna aktörerna på kapitalmarknaden över hela världen, och kommer att accelerera vår förmåga att expandera in i nya tillväxtsegment.”

Erbjudandet

Nasdaq Technology erbjuder aktieägarna i Cinnober 75 kr kontant för varje aktie och teckningsoptionsinnehavarna 85 kr kontant för varje teckningsoption[4]. Det sammanlagda värdet för Erbjudandet uppgår till cirka 1 702 Mkr.[5] Om Cinnober, före redovisning av likvid i Erbjudandet, lämnar utdelning eller genomför annan värdeöverföring till sina aktieägare, kommer vederlaget i Erbjudandet att minskas i motsvarande mån. Courtage kommer inte att utgå i samband med Erbjudandet.

Erbjudandet motsvarar en premie om:

Acceptperioden i Erbjudandet beräknas inledas omkring den 29 oktober 2018 och avslutas omkring den 14 december 2018. Redovisning av likvid beräknas ske omkring den 21 december 2018, under förutsättning att villkoren för Erbjudandets fullföljande dessförinnan har uppfyllts eller Nasdaq Technology i annat fall väljer att fullfölja Erbjudandet. Tidplanen för Erbjudandet har anpassats med hänsyn tagen till handläggningstiden hos relevanta konkurrensmyndigheter. Om samtliga relevanta konkurrensmyndigheter har granskat Erbjudandet och förvärvet av Cinnober eller Nasdaq Technology frånfaller villkor (2) nedan och att acceptperioden därför kan avbrytas innan den 14 december 2018, kan Nasdaq Technology komma att meddela att acceptfristen avbryts i förväg och en ny sista anmälningsdag för acceptperioden. Ett sådant meddelande kommer att offentliggöras minst två veckor innan den nya sista anmälningsdagen för acceptperioden.

Rekommendation från styrelsen i Cinnober

Styrelsen i Cinnober har enhälligt rekommenderat aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Cinnober att acceptera Erbjudandet. Uttalandet från styrelsen i Cinnober kommer idag att offentliggöras av Cinnober i ett separat pressmeddelande och kommer att återges i sin helhet i den erbjudandehandling som kommer att upprättas och offentliggöras av Nasdaq Technology.

Stöd för Erbjudandet

Nils-Robert Persson, styrelseordförande i Cinnober, som äger 15,1 procent av samtliga aktier och röster i Cinnober,[6] har uttryckt sitt stöd för Erbjudandet och meddelat att han ämnar att acceptera Erbjudandet.

Nils-Robert Persson, styrelseordförande i Cinnober, kommenterade:

”Sedan vi grundade Cinnober 1998 har Cinnober varit på en spännande resa och blivit en ledande leverantör av finansiell teknologi som tillhandahåller tjänster till börser och tradinghus världen över. Jag ser Nasdaqs erbjudande som nästa steg i Cinnobers utveckling, eftersom det kommer att göra det möjligt för Cinnober och Cinnobers ytterst talangfulla anställda att bli ännu mer framgångsrika i att möta kundernas behov samt expandera sin teknologi och sitt erbjudande till ännu fler kunder och segment. Jag tror verkligen på den strategiska logiken i att kombinera Cinnobers och Nasdaqs verksamheter, vilket också förstärker den starka teknologiska basen i Sverige. Som den största aktieägaren i Cinnober stödjer jag Erbjudandet, och ämnar att acceptera Erbjudandet.”

Peter Lenti, medgrundare och styrelseledamot i Cinnober, som äger 3,2 procent av samtliga aktier och röster i Cinnober,[7] har också uttryckt sitt stöd för Erbjudandet och meddelat att han ämnar att acceptera Erbjudandet.

Sammanlagt har aktieägare som äger 18,3 procent av samtliga aktier och röster i Cinnober uttryckt sitt stöd för Erbjudandet.

Nasdaq, Inc. och Nasdaq Technologys aktieägande i Cinnober

Varken Nasdaq, Inc. eller Nasdaq Technology äger eller kontrollerar några aktier i Cinnober. Vidare innehar varken Nasdaq, Inc. eller Nasdaq Technology några andra finansiella instrument som ger en finansiell exponering mot aktierna i Cinnober. Varken Nasdaq, Inc. eller Nasdaq Technology har förvärvat eller åtagit sig att förvärva några aktier i Cinnober eller några finansiella instrument som ger en finansiell exponering mot Cinnobers aktier under de senaste sex månaderna före Erbjudandets offentliggörande.

Villkor för fullföljande av Erbjudandet

Fullföljande av Erbjudandet är villkorat av att:

1. Erbjudandet accepteras i sådan utsträckning att Nasdaq Technology blir ägare till mer än 90 procent av det totala antalet aktier i Cinnober, efter full utspädning,
  2. erhållandet av samtliga, med avseende på Erbjudandet och fullföljandet av förvärvet av Cinnober, nödvändiga myndighetstillstånd eller liknande godkännanden, tillstånd och beslut, inklusive från konkurrensmyndigheter, i varje enskilt fall, på godtagbara villkor enligt Nasdaq Technology,
  3. ingen annan offentliggör ett erbjudande om att förvärva aktierna i Cinnober på villkor som för aktieägarna i Cinnober är mer förmånliga än de villkor som gäller enligt Erbjudandet,
  4. varken Erbjudandet eller förvärvet av Cinnober, helt eller delvis omöjliggörs eller väsentligen försvåras till följd av lagstiftning eller annan reglering, domstolsavgörande, myndighetsbeslut eller motsvarande omständighet som föreligger eller rimligen kan förväntas och som Nasdaq Technology inte rimligen hade kunnat förutse vid tidpunkten för Erbjudandets offentliggörande,
  5. inga omständigheter inträffar, utanför Nasdaq Technologys kontroll, som väsentligt negativt påverkat, eller rimligen kan förväntas ha en väsentligt negativ påverkan på Cinnobers försäljning, resultat, likviditet, eget kapital, skuldsättning eller tillgångar,
  6. ingen information som har offentliggjorts av Cinnober, eller på annat sätt har gjorts tillgänglig skriftligen för Nasdaq Technology före offentliggörandet av Erbjudandet, är väsentligt felaktig, ofullständig eller vilseledande och Cinnober har offentliggjort all information som ska offentliggöras av Cinnober, och
  7. Cinnober inte vidtar någon åtgärd som typiskt sett är ägnad att försämra förutsättningarna för Erbjudandets genomförande.

Om inte annat följer av tillämpliga lagar förbehåller sig Nasdaq Technology rätten att återkalla Erbjudandet i det fall det står klart att något av ovanstående villkor inte uppfyllts eller inte kan uppfyllas. Såvitt avser villkor (2) till (7) får återkallelse av Erbjudandet endast ske under förutsättning att den bristande uppfyllelsen av ett sådant villkor är av väsentlig betydelse för Nasdaq Technologys förvärv av Cinnober.

Nasdaq Technology förbehåller sig rätten att helt eller delvis frånfalla ett eller flera av ovanstående villkor, vilket bland annat innefattar rätten för Nasdaq Technology att fullfölja Erbjudandet vid en acceptansnivå som är lägre än 90 procent.

Regulatorisk granskning

Förvärvet av Cinnober kan komma att bli föremål för granskning av relevanta konkurrensmyndigheter och Nasdaq Technologys bedömning är att det finns rimlig möjlighet att dessa granskningar är slutförda före utgången av acceptperioden.

Erbjudandets finansiering

Erbjudandets fullföljande är inte föremål för något finansieringsvillkor. Nasdaq Technology kommer att finansiera Erbjudandet genom att använda Nasdaq, Inc.s likvida medel och/eller befintliga kreditfaciliteter.

Beskrivning av Nasdaq Technology och Nasdaq, Inc.

Nasdaq Technology AB, org. nr 556314-8138, är ett privat aktiebolag bildat och registrerat i Sverige, med adress Tullvaktsvägen 15, 105 78 Stockholm. Nasdaq Technology är ett av Nasdaq, Inc. helägt dotterbolag som utvecklar system för ordergenerering, handel, börs- och clearingverksamhet samt back office-administration.

Nasdaq, Inc. är ett amerikanskt bolag registrerat i Delaware vars stamaktier är noterade på The Nasdaq Stock Market i New York, USA, och handlas under kortnamnet (tickern) NDAQ. Baserat på stängningskursen för Nasdaq, Inc.s aktie den 13 september 2018 har bolaget ett marknadsvärde om cirka 15,1 Md USD. Nasdaq, Inc. är en ledande global leverantör av tjänster inom börshandel, clearing, börsteknologi, noteringar, information och tjänster till noterade bolag. Genom sin diversifierade portfölj av lösningar möjliggör Nasdaq för kunderna att planera, optimera och självsäkert genomföra sina visioner för verksamheten, genom att använda beprövad teknologi som ger transparens och insikt i att navigera på dagens globala kapitalmarknader. Som skapare av världens första elektroniska aktiemarknad används Nasdaqs marknadsteknologi av mer än 250 av världens organisationer för finansmarknadsinfrastruktur och marknadsaktörer, inbegripet börsmäklare, börser, clearinghus, värdepapperscentraler och tillsynsmyndigheter i 50 länder (bland andra Nasdaq Stockholm och Nasdaq First North). På Nasdaqs handelsplatser finns totalt cirka 4 000 noteringar med ett marknadsvärde om cirka 14 Bn USD.

Due diligence

Nasdaq Technology har, i samband med förberedelserna av Erbjudandet, genomfört en begränsad due diligence-undersökning av Cinnober, bland annat för att bekräfta den information som Cinnober har offentliggjort. Under due diligence-undersökningen har Nasdaq Technology granskat kommersiell, finansiell, legal och annan information. Cinnober har informerat Nasdaq Technology om att ingen information som inte redan har offentliggjorts av Cinnober, och som anses vara insiderinformation, har lämnats till Nasdaq Technology under due diligence-undersökningen.

Cinnobers anställda

Nasdaq Technology och Nasdaq, Inc. värdesätter de förmågor och den kompetens som Cinnobers engagerade bolagsledning och anställda har och ser fram emot att välkomna dessa talangfulla personer till Nasdaq-koncernen. Efter att Erbjudandet fullföljts och en noggrann genomgång av resurserna och behoven hos de nya sammanslagna verksamheterna genomförts kommer beslut att fattas om den optimala strukturen för framtida framgång. Det finns för närvarande, före Erbjudandets slutförande, inga beslut fattade om några väsentliga förändringar för Cinnobers anställda och ledning eller av den befintliga organisationen och verksamheten, inklusive anställningsvillkor och de platser på vilka bolaget bedriver verksamhet.

Preliminär tidplan[8]

Slutet av oktober 2018                                                                    Offentliggörande av erbjudandehandlingen

Omkring 29 oktober 2018 – 14 december 2018                             Acceptperiod

Omkring 21 december 2018                                                           Redovisning av likvid påbörjas

Nasdaq Technology förbehåller sig rätten att förlänga acceptperioden för Erbjudandet efter acceptperioden, liksom att senarelägga tidpunkten för redovisning av likvid. Varje förlängning av acceptperioden och/eller senareläggning av redovisningen av likvid kommer att offentliggöras genom ett pressmeddelande i enlighet med Takeover-reglerna (se definition nedan), tillämpliga lagar och andra regler.

Tvångsinlösen och avnotering

För det fall att Nasdaq Technology, i samband med Erbjudandet eller på annat sätt, blir ägare till mer än 90 procent av samtliga aktier i Cinnober, avser Nasdaq Technology att inleda ett tvångsinlösenförfarande avseende resterande aktier i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551). I sådant fall avser Nasdaq Technology även att verka för att aktierna i Cinnober avnoteras från Nasdaq First North.

Tillämplig lag och tvister

Erbjudandet regleras av och ska tolkas i enlighet med svensk materiell rätt. Tvist rörande eller med anledning av Erbjudandet ska avgöras av svensk domstol exklusivt, med Stockholms tingsrätt som första instans.

Takeover-reglerna för vissa handelsplattformar utfärdade av Kollegiet för svensk bolagsstyrning 1 april 2018 (”Takeover-reglerna”) och Aktiemarknadsnämndens avgöranden och besked rörande tolkning och tillämpning av Takeover-reglerna och, i förekommande fall, Aktiemarknadsnämndens avgöranden och besked om tolkning och tillämpning av Näringslivets Börskommittés tidigare gällande regler om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden, är tillämpliga på Erbjudandet.

Rådgivare

SEB är finansiell rådgivare, och Advokatfirman Cederquist är legal rådgivare avseende svensk rätt, till Nasdaq Technology och Nasdaq, Inc. i samband med Erbjudandet.

För ytterligare information kontakta:

Nasdaq, Inc.

Ryan Wells, Principal, Corporate Communications
Email ryan.wells@nasdaq.com
Telefon +44 (0) 7809 596 390

Erik Granström, Corporate Communication, Sverige
Email erik.granstrom@nasdaq.com
Telefon +46 8 405 78 07

Ed Ditmire, Vice President, Investor Relations
Email ed.ditmire@nasdaq.com
Telefon +1 (212) 4018737

Information finns även tillgänglig på Nasdaq, Inc.:s hemsida, www.nasdaq.com

Nasdaq Technology lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med Takeover-reglerna. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 september 2018 kl. 08.01 (CET).

VIKTIG INFORMATION

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan den svenskspråkiga originaltexten och den engelskspråkiga översättningen ska den svenskspråkiga originalversionen äga företräde.

Erbjudandet, i enlighet med de villkor som anges i detta pressmeddelande, riktar sig inte till personer vars deltagande i Erbjudandet kräver att en ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svenska lagar och regler.

Detta pressmeddelande och övrig dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas inom eller in i något land där distribution eller erbjudande skulle förutsätta att några ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot lagar eller regler i det landet – Nasdaq Technology kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan åtgärd. Varje försök till accept av Erbjudandet som är ett resultat av att dessa restriktioner direkt eller indirekt har överträtts kan komma att lämnas utan avseende.

Erbjudandet lämnas i USA i enlighet med bestämmelserna i Regulation 14E som utfärdats enligt U.S. Securities Exchange Act från 1934 ("U.S. Exchange Act"), och undantagen från anbudsförfaranderegler under Rule 14d-1(c) eller Rule 14d-(1)d som utfärdats enligt U.S. Exchange Act, om undantagen är tillämpliga på Erbjudandet. Erbjudandet kan således komma att regleras av offentliggörande- och förfaranderegler enligt Regulation 14E, innefattande bestämmelser om återkallelserätten, längden på acceptperioden och tidpunkt för redovisning av likvid. Med "USA" avses i detta avsnitt Amerikas förenta stater (dess territorier och besittningar, alla stater i USA och Columbiadistriktet).

Erbjudandet lämnas inte och kommer inte lämnas, vare sig direkt eller indirekt, inom eller in i, genom post eller något annat kommunikationsmedel eller hjälpmedel, vare sig av mellanstatlig karaktär eller för utländsk handel eller genom nationella börsers hjälpmedel, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Detta inbegriper men är inte begränsat till telefax, e-post, telex, telefon och internet eller andra former av elektronisk överföring. Erbjudandet kan inte accepteras och aktier kan inte överlåtas i Erbjudandet, på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel eller hjälpmedel inom eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika eller av personer som befinner sig i eller är bosatta i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Följaktligen kommer inte och ska inte detta pressmeddelande eller annan dokumentation avseende Erbjudandet postas, på annat sätt överföras, distribueras, vidarebefordras eller sändas in i eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika eller till en person som är från, befinner sig i eller är bosatt i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Varje försök till överlåtelse av aktier i Erbjudandet som direkt eller indirekt är ett resultat av en överträdelse av dessa restriktioner är ogiltigt och varje försök att överlåta aktier av en person som befinner sig i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika eller av ombud, förvaltare eller annan mellanhand som agerar på icke-diskretionär basis för en huvudman som lämnar instruktioner inom eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika är ogiltigt och kommer inte att accepteras. Varje person som innehar aktier och som deltar i Erbjudandet måste intyga att de inte är från, befinner sig i eller deltar i Erbjudandet från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika, samt att de inte på icke-diskretionär basis agerar på uppdrag för en huvudman som är från, befinner sig i eller ger en order om att delta i Erbjudandet från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Nasdaq Technology kommer inte att tillhandahålla något vederlag i Erbjudandet till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Oaktat det föregående kan Nasdaq Technology, och rådgivare, mäklare eller andra personer som agerar som ombud för, eller på uppdrag av, Nasdaq Technology, komma att, i enlighet med, och med beaktande av begränsningar som följer av Takeover-reglerna, tillämpliga lagar, regler och föreskrifter, vidta åtgärder för att förvärva ytterligare aktier i Cinnober, inklusive förvärv på den öppna marknaden till rådande kurser eller i privata transaktioner till förhandlade priser. Sådana förvärv, eller åtgärder vidtagna för att förvärva aktier i Cinnober, kan komma att äga rum fram till och med utgången av acceptperioden och efter genomförandet av Erbjudandet och kommer i förevarande fall att genomföras i enlighet med tillämpliga lagar, regler och föreskrifter. Inga sådana förvärv får göras till priser som är högre än det vederlag som erbjuds i Erbjudandet, eller på villkor som är förmånligare än Erbjudandets villkor, om inte vederlaget och övriga villkor för Erbjudandet ändras i enlighet därmed.

Framtidsinriktad information

Information i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive information om framtida resultat, den preliminära tidplanen för Erbjudandet, tillväxt och andra prognoser samt om fördelar med Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan vanligtvis, men inte alltid, identifieras genom användningen av ord såsom "bedöms", "förväntas" eller "tros", eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är till sin natur förknippad med risk och osäkerhet, eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. Till följd av ett flertal faktorer, av vilka flera ligger utom Nasdaq Technologys och Nasdaq Inc.s kontroll, kan faktiska resultat komma att avvika avsevärt från de resultat som anges eller antyds i den framtidsinriktade informationen.  Sådana riskfaktorer kan innefatta världsekonomin, Nasdaq Technologys och Nasdaq Inc.s förmåga att integrera den förvärvade verksamheten, Nasdaq Technologys och Nasdaq Inc.s förmåga att erhålla nödvändiga myndighetstillstånd för Erbjudandet (oavsett om det är i enlighet med tidplanen eller inte) och om undantagen från anbudsförfaranderegler under Rule 14d-1(c) eller Rule 14d-(1)d som utfärdats enligt Exchange Act är tillämpliga, m.m. All sådan framtidsinriktad information gäller endast per den dagen den lämnades och Nasdaq Technology och Nasdaq Inc.s har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera den, vare sig till följd av ny information, framtida händelser eller andra förhållanden, förutom enligt vad som krävs av lagstiftning och annan reglering.

[1] Om Cinnober, före redovisning av likvid i Erbjudandet, lämnar utdelning eller genomför annan värdeöverföring till aktieägarna, kommer vederlaget i Erbjudandet enligt ovan att reduceras i motsvarande mån.

[2] Priset för teckningsoptionerna motsvarar det s.k. "see-through value" av teckningsoptionerna beräknat baserat på priset för aktierna i Erbjudandet om 75 kr reducerat med lösenkursen 46,67 kr, multiplicerat med 3,00 eftersom varje teckningsoption berättigar till teckning av tre nya aktier i Cinnober.

[3] Baserat på 22 431 105 utestående aktier och 230 000 emitterade teckningsoptioner, vilka berättigar till teckning av 690 000 aktier, i Cinnober.

[4] Priset för teckningsoptionerna motsvarar det s.k. "see-through value" av teckningsoptionerna beräknat baserat på priset för aktierna i Erbjudandet om 75 kr reducerat med lösenkursen 46,67 kr, multiplicerat med 3,00 eftersom varje teckningsoption berättigar till teckning av tre nya aktier i Cinnober.

[5] Baserat på 22 431 105 utestående aktier och 230 000 emitterade teckningsoptioner, vilka berättigar till teckning av 690 000 aktier, i Cinnober.

[6] Innehav, inklusive närstående juridiska personer och familjemedlemmar.

[7] Innehav, inklusive närstående juridiska personer och familjemedlemmar.

[8] Den preliminära tidplanen förutsätter att samtliga villkor för fullföljande av Erbjudandet har uppfyllts eller frånfallits under acceptperioden, inklusive vad avser regulatorisk granskning (se ovan). Är de regulatoriska granskningarna inte slutförda under acceptperioden kan acceptfristen komma att förlängas och redovisning av likvid att senareläggas.