Privanet Capital Markets Oy on saanut tiedoksi vahingonkorvauskanteita sijoittajilta

YHTIÖTIEDOTE
29.10.2018 kello 22.00

Privanet-konserniin kuuluva sijoituspalveluyhtiö Privanet Capital Markets Oy on tänään saanut Helsingin käräjäoikeudelta tiedoksi joukon sijoittajien nostamia vahingonkorvauskanteita. Kanteet liittyvät Lapis Rakennus Oy:n ennen konkurssiaan sijoittajilta keräämään rahoitukseen. Kanteissa esitetyt vahingonkorvausvaatimukset ovat pääomaltaan yhteensä 2 455 000 euroa. Tämän lisäksi kanteissa on vaadittu sijoituksille kertyneitä korkoja. Vaatimukset on kohdistettu yhteisvastuullisesti Privanet Capital Markets Oy:öön sekä sijoitushetken mukaiseen yhtiön johtoon: Roy Harjuun (toimitusjohtaja, hallituksen jäsen), Matti Heiskalaan (hallituksen puheenjohtaja) ja Raimo Vainionpäähän (hallituksen jäsen).

Privanetin tämänhetkisen käsityksen mukaan vaatimukset ovat perusteettomia. Lisäksi Privanetin näkemys on, että asian käsittely oikeudessa on joka tapauksessa ennenaikaista.

Privanet Capital Markets Oy perehtyy seuraavaksi kanteisiin ja muodostaa tarkemman arvion niiden sisällöstä. Yhtiö tiedottaa tarvittaessa lisää asian edetessä.

Lisätietoja:
Karri Salmi, toimitusjohtaja
karri.salmi@privanet.fi

Roy Harju, hallituksen puheenjohtaja
+358 (0)50 338 0341
roy.harju@privanet.fi

Privanet Group Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Valkia Advisors Oy, puh. +358 (0)50 368 6866

Privanet Group lyhyesti
Privanet Group Oyj on suomalainen sijoituspalvelukonsernin emoyhtiö. Konserniin kuuluvat Privanet Capital Markets Oy, joka keskittyy pääomajärjestelyihin, sekä Privanet Securities Oy, joka ylläpitää Suomen ainoaa listaamattomien yritysten arvopapereiden jälkimarkkinaa. Privanet Groupin toiminnan tarkoituksena on saattaa yhteen suomalaiset rahoitusta tarvitsevat yritykset ja sijoittajat. Privanet Group -konserni palvelee noin 16 000 asiakasta ympäri Suomen, ja sillä on paikallistoimistoja kahdellatoista paikkakunnalla. Yhtiön asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yhteisöt sekä institutionaaliset sijoittajat. www.privanet.fi, www.privanetgroup.fi

Jakelu
NASDAQ Helsinki Oy