Evli Pankki Oyj: 30.667 A-osakkeen muunto B-osakkeiksi

EVLI PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.11.2018 KLO 14.00

Evli Pankki Oyj:n hallitus on kokouksessaan 29.10.2018 hyväksynyt osakkeenomistajien pyynnöt 30.667 A-osakkeen muuntamisesta B-osakkeiksi yhtiöjärjestyksen 4 §:n nojalla.

Muuntojen jälkeen yhtiön A-osakkeiden määrä on 15.471.620 kpl ja B-osakkeiden määrä on 8.217.300 kpl. Evli Pankki Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä pysyy ennallaan 23.688.920 kappaleessa. Yhtiön osakkeiden tuottama äänimäärä on muunnon jälkeen yhteensä 317.649.700.

Osakemuunnot on merkitty kaupparekisteriin 19.11.2018. Muunnetut osakkeet tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 20.11.2018 alkaen.

EVLI PANKKI OYJ

Juho Mikola
Talousjohtaja

Lisätietoja:
Mikaela Herrala, IR- ja Viestintäpäällikkö, Evli Pankki Oyj, p. 050 544 5740, mikaela.herrala@evli.com

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan. Tuote- ja palveluvalikoima sisältää sijoitusrahastoja, varainhoitoa ja pääomamarkkinapalveluita, vaihtoehtoisia sijoitustuotteita, sijoitustutkimusta, kannustinjärjestelmien hallinnointia ja yritysjärjestelypalveluita. Yhtiö tarjoaa myös asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evli on Suomen parhaaksi arvioitu ja suosituin yhteisövarainhoitaja*.

Evlin hallinnoitavana on 12,3 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto 9/2018). Evli-konsernin oma pääoma on 74,3 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 15,3 prosenttia (30.9.2018). Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 250 henkilöä. Evli Pankki Oyj:n B-osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

*KANTAR SIFO Prospera External Asset Management 2015, 2016, 2017, 2018 Finland, SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services, Finland 2015, 2016, 2017, 2018.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com