Valmetille paras luokitus CDP:n ilmasto-ohjelman listauksessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 22.1.2019 klo 11:00

Valmetin toiminta ja strategia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi on huomioitu CDP:n ilmasto-ohjelman listauksessa parhaimmalla A-luokituksella. Tulokset julkistettiin tänään 22.1.2019.

CDP:n arvio perustuu yritysten toimittamiin tietoihin päästöjen vähentämisestä, ilmastoriskien pienentämisestä ja vähähiilisen talouden kehittämisestä edellisellä raportointikaudella.

"On kunnia saada tunnustusta panostuksillemme ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Valmetin teknologiat ja palvelut parantavat raaka-ainetehokkuutta ja mahdollistavat asiakkaillemme kestävää kehitystä tukevien tuotteiden valmistuksen uusiutuvista resursseista. Lisäksi meillä on systemaattinen ohjelma omien toimintojemme CO2-päästöjen vähentämiseksi, painopisteenä kestävä kuljetus, energiatehokkuuden lisääminen ja prosessien optimointi. Tutkimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia tehostaa energia-, vesi- ja materiaalitehokkuutta nykyisissä ratkaisuissamme ja uusissa innovaatioissa", sanoo Valmetin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anu Salonsaari-Posti.

Valmetin tavoitteena on tehdä uusiutuvista raaka-aineista kestäviä ja vastuullisia tuloksia. Valmetin kokonaisvaltainen Sustainability360º-ohjelma keskittyy viiteen painopistealueeseen: kestävä hankintaketju; työterveys, -turvallisuus ja ympäristö; ihmiset ja suorituskyky; vastuulliset ratkaisut ja yrityskansalaisuus.

Vuoden 2018 aikana Valmet valittiin myös Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin (DJSI) sekä Ethibel Sustainability Index (ESI) Excellence Europe -indeksiin.

Tietoa CDP:stä
CDP on kansainvälinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka ohjaa yrityksiä ja valtioita vähentämään kasvihuonekaasujen päästöjä sekä suojelemaan vesistöjä ja metsiä.

CDP:n lista ilmasto-ohjelmaan tänä vuonna julkisesti osallistuneista yrityksistä löytyy CDP:n verkkosivuilta https://www.cdp.net/en/scores

VALMET

Lisätietoa:
Anu Salonsaari-Posti, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Valmet, puh. 050 453 4262

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Tavoitteemme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa.

Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistykselliset palvelut ja automaatioratkaisut parantavat asiakkaidemme tuotantoprosessien luotettavuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian käyttöä.

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fi, www.twitter.com/valmetglobal

Henkilötietojen käsittely