Fellow Finance laajenee Tanskaan

Fellow Finance avaa palvelunsa Tanskassa rahoitustaan kilpailuttaville kuluttajille sekä tuo samalla sijoittajilleen mahdollisuuden hajauttaa sijoituksiaan tanskalaisiin lainoihin aiempien lainamarkkinoidensa Suomen, Ruotsin, Puolan ja Saksan rinnalla.

”Tanskaan laajentumisen myötä tarjoamme tanskalaisille yksityishenkilöille mahdollisuuden kilpailuttaa lainansa ja korkotasonsa helposti 11 000 sijoittajallamme. Samalla palveluamme käyttävät sijoittavat voivat hajauttaa sijoituksiaan nyt jo viidelle eri kuluttajalainamarkkinalle Euroopassa sekä Suomessa myös yrityslainoihin. Tulevaisuudessa yritysrahoituspalvelut on tarkoitus avata myös tanskalaisille PK-yrityksille", kertoo yhtiön toimitusjohtaja Jouni Hintikka.

Fellow Finance on ainoa joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu, jossa sijoittaja pystyy saman alustan kautta tekemään sijoituksia sekä yritys- että kuluttajalainoihin viidessä eri maassa, useilla eri valuutoilla ja näin saamaan sijoituksilleen entistä kattavamman perinteisiin sijoitusmuotoihin korreloimattoman hajautuksen. Tavoitteena on muuttaa perinteinen pankkirahoitus suoraan lainaukseen ihmisten ja yritysten välillä.

Joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelun tarjoaminen Tanskassa edellyttää maksulaitoksen toimilupaa. Fellow Finance on Suomen Finanssivalvonnan valvoma maksulaitos ja tarjoaa palveluaan Tanskaan rajojen yli Suomesta.

Fellow Finance Oyj on vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Yhtiön ylläpitämä Pohjoismaiden johtava¹ lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jota on käyttänyt jo yli 510 000 asiakasta yli 50 maasta. Fellow Finance Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle. Yhtiöllä on noin 2800 osakkeenomistajaa.

¹Välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna. Lähde: Brismo Market Data (tiedot haettu 2.1.2019)

Lisätietoja antaa:
Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, jouni.hintikka@fellowfinance.fi, puh. +358 40 585 5009

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210