AroCell lanserar ny hemsida

Idag lanserar AroCell sin nya hemsida. Målet med den nya hemsidan är att underlätta för våra kunder, affärspartner och investerare att hitta relevant information om AroCell.

Webbplatsen (arocell.com) informerar om monitorering inom cancervård och den potentiella kliniska nyttan av att mäta TK1 under cancerbehandling. Thymidinkinase 1 (TK1) är en potentiell biomarkör under cancerbehandling. Bestämningen av TK1-koncentrationen i serum är enkel med AroCell TK 210 ELISA. Genom att analysera ett enkelt blodprov från patienten möjliggörs snabba beslut under behandling av cancerpatienter.

“Kommunikation med våra kunder, affärspartners, aktieägare och investerare är viktigt för AroCell och vår webbsida är vår viktigaste kanal för denna kommunikation. Jag är mycket nöjd med hur den nya webben underlättar för våra intressenter att hitta relevant information om AroCell, vår väg framåt och vår produkt TK210 ELISA ", säger Michael Brobjer, VD för AroCell.

Den nya hemsidan är utformad med användarvänlig navigering i åtanke, vilket hjälper intressenter att enkelt navigera genom webbplatsen och hitta relevant information. Webben har också fått ett nytt fräscht utseende.

För mer information:
Michael Brobjer, VD
Telefon: +46(0)18 50 30 20
E-post: michael.brobjer@arocell.com

Denna informationen lämnades genom Michael Brobjers försorg, för offentliggörande den 1 februari 2019 kl. 13:30.

Kort om AroCell

AroCell AB (AROC) är ett svenskt bolag som utvecklar standardiserade moderna blodtest för att stödja behandling, prognos och uppföljning av cancerpatienter. AroCells teknik är baserad på patenterade metoder för att mäta proteinet Tymidinkinas 1 (TK1) i blodprov. TK 210™ ELISA-testet ger värdefull information som kommer att kunna hjälpa kliniker att optimera behandlingsstrategier och prognostisera risken för återkommande tumörsjukdom vid monitorering och uppföljning av patienten. AroCell (AROC) är listat på Nasdaq First North med Redeye AB som Certified Adviser: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.
För mer information, se www.arocell.com