Traficom valitsi Innofactorin sähköisen asioinnin teknisen alustan (VISA) kehitys- ja ylläpitotoimittajaksi

Innofactor Oyj:n Pörssitiedote 15.2.2019 klo 14.25

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on valinnut Innofactorin toimittajaksi sähköisenä asiointialustana toimivaan palveluväylään (VISA) ja sen arkkitehtuuriin kohdistuvaan jatkokehitys- ja ylläpitotyöhön. Sopimuskauden on määrä alkaa keväällä 2019 ja jatkua vuoden määräaikaisuuden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuskauden kesto on arviolta 5–7 vuotta ja asiakkaan hankintapäätöksessä ilmoittama hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 5 000 000 euroa.

VISA-alusta on asiointi- ja sovellusalusta sekä integraatiot mahdollistava viestinvälitysominaisuudet sisältävä palveluväylä. VISA-alusta toimii sovellusalustana eri toimialojen sovelluksille mahdollistaen sisäiset integraatiot taustajärjestelmiin sekä ulkoiset integraatiot sidosryhmien ja valtiohallinnon yhteisiin palveluihin (ml. Suomi.fi-palvelut). VISA-alusta sisältää myös oman vahvan sähköisen tunnistuksen ulkomaisille sidosryhmille.

”Innofactor on jo useiden vuosien ajan toiminut Viestintäviraston, nykyisin osa Traficomia, sähköisen asiointialustan ylläpito- ja jatkokehityskumppanina ja tämän päätöksen myötä on hienoa jatkaa hyvin sujunutta yhteistyötä. Kauppa vahvistaa entisestään Innofactorin asemaa merkittävänä tietoturvallisten sähköisten asiointipalveluiden toimittajana Suomessa”, toteaa Innofactorin toimitusjohtaja Sami Ensio.

Viestintävirasto on yhdistynyt Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin kanssa Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiksi 1.1.2019 alkaen. Traficom on palveleva liikenteen ja viestinnän lupa-, rekisteri- ja valvontaviranomainen. Virasto edistää liikennejärjestelmän toimivuutta ja turvallisuutta sekä vauhdittaa digiyhteiskunnan kehittymistä. Se tukee kestävää kehitystä ja huolehtii, että Suomessa on käytettävissä laadukkaat, turvalliset ja kohtuuhintaiset viestintäyhteydet ja -palvelut. Virastossa työskentelee noin 900 henkilöä 15 paikkakunnalla. Päätoimipaikka sijaitsee Helsingissä.

Päätös on lainvoimainen hankintalain mukaisen valitusajan päätyttyä.

Espoossa 15.2.2019

INNOFACTOR OYJ

Sami Ensio, toimitusjohtaja

Lisätietoja:
Sami Ensio, toimitusjohtaja
Innofactor Oyj
Puh. 050 584 2029

Jakelu:
NASDAQ Helsinki
Keskeiset mediat
www.innofactor.fi

Innofactor